petrasperspektiv

Alla inlägg den 15 januari 2013

Av petrasperspektiv - 15 januari 2013 20:28

...men gudomligt skön är min onepiece. Nu sitter jag nyduschad, nymotionerad och nyäten i soffan i onepiecen och det är underbart skönt. Dagarna försvinner i ett nafs när man jobbar lite för mycket, susar hem och iväg igen för att träna MEN vad underbart det då är att jag har vänner på jobbet OCH motionerar med vänner. Då gör det ju liksom inget att det är lite körigt.


Idag när vi sprang fick jag dessutom ett gott råd av vännen C. Det rådet tänker jag aktivt försöka ta till mig. Det gäller verkligen att fokusera på här och nu. Måla fan på väggen och uppleva saker hundratals gånger innan de sker och helt i onödan är något jag verkligen måste sluta med. Det förstör för mig och det som inte är bra måste man försöka ändra på. Så är det. Så nu njuter jag av att jag sitter här, är frisk och mår bra, att alla jag tycker om har det bra och att jag ska äta en bit mintchoklad till kaffet. Mmmm:-)



Av petrasperspektiv - 15 januari 2013 06:49

Det gick inget vidare hos tandläkaren igår. En gammal rotfyllning som spökar. Så nu blir det till att göra om den. Och då snackar vi om tanden precis innan visdomstanden. Gapa får en ny innebörd liksom... Och vet ni det värsta? Det kan vara så att en omgörning inte funkar och då måste den dras ut! Mmm, lite två i en där va? Ångesten är total och magen är i kaos. Suck. Men nu pratar vi inte mer om det. Idag.

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards