petrasperspektiv

Alla inlägg den 28 juli 2012

Av petrasperspektiv - 28 juli 2012 08:05

Idag ska det äntligen bli av, loppisbesöket. Förra lördagen spelade jag ju golf och hann inte med några loppisar.
Idag vaknade jag tidigt. Av mig själv. Och just nu ligger jag och funderar på om jag ska gå en runda eller om jag ska gå ner och äta frukost och fortsätta läsa min braiga bok. Just nu lutar det åt det senaste.
En veckas semester kvar nu. Helt okej. Jag tycker jag har haft en bra semester. Vi har gjort en hel del men jag har också fått "bara vara" och det är viktigt för mig.
Just nu läser jag en bok som får en att stanna upp och tänka. Den heter " Tio tankar om tid" och är skriven av Bodil Jönsson. Under min läsning av den har jag förstått en hel del saker om varför man gör som man gör men jag har också fått vatten på min kvarn och tänker fortsätta att hävda att tiden är min och den styr jag över. Om man bestämmer sig så hinner man allt man vill göra men det kräver så klart att något plockas bort. Det tror jag alla kan göra OM man lyssnar på sig själv och inte på de, i många fall, egenpåhittade måsten som har en tendens att ta över om man inte ser upp.
Så, nu ska jag gå ner och äta frukost, sen blir det loppis och efter det blir det fika med J. Lite städning har jag tänkt i eftermiddag och så förstås lite goetid med min bok. Ha en bra dag allesammans!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards