petrasperspektiv

Alla inlägg den 17 juli 2012

Av petrasperspektiv - 17 juli 2012 22:10

...eller för all del HELA tisdagen, är INTE kul. Jag började i vårt sovrum. Där var mest att göra med att plocka i ordning, särskilt på makens nattduksbord... Sen fortsatte jag in till sonens rum. Detta rum han hävdade var städat när han stack. Vi menar INTE samma sak när vi menar ett rum är städat. Jag nästan dog. Hade jag varit dammallergiker hade jag varit död nu. På riktigt. Allvarligt talat, vad ska man locka/hota med för att rummet ska skötas? Jag behöver tips.


Sen har jag städat, strukit, tvättat, plockat ur lådor, sorterat ur lådor, burit iväg lådor, båda tomma och fulla med saker som inte längre ska bo hos oss etc etc.


Om man nu tror på högre makter ligger det nära till hands att tro att någon där uppe tyckte jag borde vila lite också för när jag skulle dra igång med sista rycket på nedervåningen så gick strömmen. Lite stressande men ack så skönt att slänga sig på soffan med en Amelia istället. Där njöt jag så länge strömavbrottet varade.


Nu sitter jag här i halvmörker och kollar på Poirot. Mysigt. Imorgon ställer jag klockan och gör det sista. Måtte soleländet vara framme mycket imorgon. Åh, vad jag vill det!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards