petrasperspektiv

Alla inlägg den 1 juli 2012

Av petrasperspektiv - 1 juli 2012 22:29

Jag tog nyss en liten paus i arbetet med att fixa och trixa här hemma och märker då att klockan är halv elva. Oj då. Jag som just skickade iväg ungarna hem till mamma för att hämta soffdynor. Att det är ljust ute lurar verkligen.


Ett hem börjar formas igen. Idag har det fyllts på lite i skåpen i köket, monterats lite, putsats några fönster, putsats kakel (skittråkigt och svettigt), dammats, dammsugats och svabbats. ja, så har jag läst lite, druckit kaffe, fått en djävulsk huvudvärk som fick sovas bort och lite andra småsaker.


Det kommer att bli jättekul för resten av familjen när de ska ha någonting i köket. Eftersom köksplaneringen ser helt annorlunda ut mot tidigare så finns det inga givna platser åt några prylar utan jag går helt på känsla när jag placerar ut allt. Synd om dem som inte ha samma känsla som jag:-) 


Imorse sov jag till 09:19! Det har inte hänt på år och dag. Skönt! Sen slurmrade jag till i solstolen och efter det sov jag i minst en timme efter att ha tagit Alvedon för att få bort huvudvärken. Inte en chans att jag somnar nu... Lika bra att inreda vidare. Eller lägger jag mig bara i soffan och njuter av det faktum att den äntligen är tillbaka i mitt liv:-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards