petrasperspektiv

Alla inlägg den 21 juli 2012

Av petrasperspektiv - 21 juli 2012 21:49

Jag härsknade ju till på tidningen för några veckor sedan och sa upp prenumerationen. Det har jag ångrat lite för just på semestern har man ju tid att läsa den ordentligt på mornarna. Men, efter att ha läst en artikel i dagens tidning är jag glad att jag sa upp den. Jag blir så frustrerad och arg att jag tror jag blir tokig.

Överhuvudtaget vore det väldigt trevligt om det någon gång skrevs om vad som är bra, vad som fungerar och vad folk gör för bra saker. Men icke. När vi ringer och vill ha ut en journalist för att visa upp vad vi gör så lyser de med sin frånvaro. Trist.


Annars då? Jo, dagen har varit toppen. Den tillbringades med J och P på golfbanan där vi hade tur med vädret ända tills hål 14 när jag lyckades övertyga de andra om att vi nog borde bryta för molnen ovanför oss skojade man inte bort. Sagt och gjort. Vi började gå tillbaka och när vi var nästan framme öppnade himlen sig. Halleda vad det öste ner.


Efter det la jag mig i soffan och kollade på Mjällby-matchen men det var ju en så sorglig historia att jag somnade;-).

I ärlighetens namn hade jag gjort det även om det var en spännande match. Soffan har den effekten på mig.


Och nu sitter jag i soffan igen. Makens hemmagjorda hamburgare är uppätna. Diskmaskinen är startad och vi har glidit ner i soffan. Jag tror jag måste blunda bara en liten stund;-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards