petrasperspektiv

Alla inlägg den 5 juli 2012

Av petrasperspektiv - 5 juli 2012 20:14

Idag var det återigen matcher på beachfotbollen i Åhus med sonens lag. Inte för att jag är negativ eller så men jag hade inga jätteförhoppningar på laget. Jag menar, de hade tränat en (1) gång innan. Och idag fattades dessutom två av spelarna så det fick bli spel med bara två avbytare. Alltså lät jag brassestolen ligga kvar i bilen för jag trodde det bara skulle bli en match och sedan skulle vi köra hemåt igen. Men icke. Killarna förvånade alla med att först vinna åttondelsfinalen och sedan kvarten. Hoppsan. Och allt detta med en massa humor, ett leende på läpparna och hela tiden pushande varandra genom att påminna om att detta skulle vara kul och inget annat. Det var underbart att se att positivitet kan leda så långt. Och jag måste ju säga att det var rätt så kul att vinna över superseriösa lag med ännu mera superseriösa tränare som verkligen gick in för det här och gapade och skrek. Jag var ju, minst sagt, ganska lugn. Jag påminde om att dricka och så sa jag enstaka saker som jag inbillar mig är kloka.


Trött blir man i alla fall av att vara på stranden hela dagen så nu har jag precis tagit en powernap på soffan och efter det tagit en dusch. Nu väntar jag bara på att maken ska bli klar så vi kan gå en runda på Killebom. Härligt med liv och rörelse i lilla staden.



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards