petrasperspektiv

Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av petrasperspektiv - 18 oktober 2012 21:22

Alldeles nyss ringde M. Vi småpratade lite och sen undrade hon om jag ville hänga med på Ladies night i K-stad imorgon. Men hallå vad kul. Trött som en gnu är jag men kul sällskap, bra musik och manlig fägring kan ju omöjligt vara fel. Så plötsligt var soffkvällen imorgon inställd;-)


Idag kände jag verkligen att jag både behövde friskluft och rensa huvudet efter jobbet så jag gick en lång och rask promenad. Halleda så skönt. Roligast är så klart att gå tillsammans med någon men ibland är det faktiskt rätt skönt att gå själv också. Man kan liksom fundera lite då och reda ut ett och annat. Jag använder tiden till att tänka hur jag ska lösa olika situationer och hur jag bäst bör agera. Bra terapi;-)


Just nu är det mycket som snurrar i huvudet. Mycket att lösa och många beslut att fatta. Det är svårt när man vill så mycket men dygnet bara har 24 timmar.


Och så har jag varit i Bryssel. Kul. Framför allt att lära känna "nya" människor. Sen har jag lärt mig en del nya saker. Bland annat att man tjänar 60 000 kronor i månaden i ingångslön som översättare inom Eu. Hoppsan. Jag som var hyfsat språkbegåvad. Jag kunde varit rik nu;). Jag har lärt mig att pommes frites "kommer ifrån" Belgien och är lite av nationalrätt där. Tillsammans med majonäs. Mums!

Vi var på en tjusig restaurang som hette "Chez Leon". Deras specialitet var musslor. Till musslorna serverades, just det, pommes. Halleda.

Jag hittade inte en enda vettig klädesaffär så om ni är shoppingsugna, och inte miljonärer, åk inte till Bryssel. Däremot har jag nog inte sett så många restauranger och matställen någon annanstans. Gott var det också.

Jag har dessutom gjort något som är fruktansvärt olikt mig, något otïllåtet. Nämligen åkt spårvagn utan att betala. Jobbigt. Jag är inte van vid att göra sånt. Jag är ju faktiskt himla ordentlig.

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards