petrasperspektiv

Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av petrasperspektiv - 11 oktober 2012 19:08

...är klockan nu när jag äntligen landar i soffan med en mugg kaffe, en bit mörk choklad och datorn i knät. Härligt. Nu ska jag hålla kväll och inte göra ett endaste dugg nytta. Möjligen ska jag läsa lite, eller slötitta på tv, eller spela sudoku på telefonen. Inget mer avancerat än så.


Igår kväll gjorde jag världens deal med maken. Han städade huset mot att jag veckohandlade. Så när jag kom hem var huset städat. Det var bara för mig att skriva en lista (och den fanns ju i boken jag skrev om igår;), muta dottern med ett choklad för att få sällskap och sedan dra iväg. Sen kom ju det allra tråkigaste, att packa upp och in på rätt ställe, men det gick rätt snabbt så jag överlevde det med;)


Till middag gjorde jag blomkålsgratäng (ofattbart gott) och till det stekte jag ytterfilé. Halleda vad gott det var. Nu är jag mätt och nöjd. Konstigt vad lite grädde i maten kan mätta.


Imorgon är det först jobb och sen lite After Work. Vi kanske ses där!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards