petrasperspektiv

Alla inlägg den 25 mars 2015

Av petrasperspektiv - 25 mars 2015 20:16

Nu är hockeysäsongen över. Inte för alla men för sonen och hans lag och för vårt farande i olika ishallar. För min del hade det gärna fått vara hockeysäsong året runt men det håller inte sonen med om. Han gillar det faktum att det nu finns lite tid över till vila och annan träning än isträning. Jag gillar det faktum att vi nu går in i perioden som innebär mer gemensam familjetid på Nordstadsgatan. Underbart härligt att hela familjen kommer att få umgås! 


På tal om träning så kan jag berätta att jag ligger i. 4-5 pass, plus promenader, i veckan blir det. Tro då bara inte att jag tappar ett enda gram. Nixelipix. Icke ett enda. Tvärtom faktiskt. Min kropp omvandlar fett till muskler och som bekant så väger ju musklerna mer än fettet. Suck, suck och suck. Jag fattar rent intellektuellt att muskler är bättre än fett MEN jag vill ju tappa i kilo också. Fast då måste jag nog börja spinna för att få konditionsträning och eftersom jag och motionscykel inte på ett endaste sätt hör ihop så känns det som en omöjlig ekvation. Jag cyklade i 7 minuter igår och trodde låren skulle krampa sönder. Vad gör jag för fel? 



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards