petrasperspektiv

Alla inlägg den 16 mars 2015

Av petrasperspektiv - 16 mars 2015 19:24

Vilken underbar helg jag har haft. Den har tillbringats tillsammans med dottern i Göteborg, i ett härligt väder med god mat, godis och shopping:-)


Det härliga började redan i fredags. På bussen mellan Hässleholm och Ängelholm tänker jag på min yngsta faster som bor i Ängelholm och som jag inte har träffat på jättelänge. Hon är bara sex år äldre än mig så hon var lite av en storasyster när vi var små och det har nog alltid funnits speciella band mellan oss. När jag kom till Ängelholm och åkte genom stan tänkte jag på var hon kunde bo någonstans och vad synd det var att jag bara hade en kvarts väntan där för om det var en längre stund kunde vi ju ha tagit en fika. Så snurrade tankarna. Väl framme stod jag och tittade på monitorn för att se vilket spår tåget till Gbg skulle gå ifrån och när jag vänder mig om ser jag en kvinna stå där. Och till min stora förvåning är det just min faster. Som också skulle till Göteborg så vi fick två timmar på tåget tillsammans. Härligt!


Väl framme i Gbg möttes jag av dottern och sedan flöt allt på; shopping, gudomlig planka på en restaurang på Avenyn, soffhäng, brunch på Ikea, fika, pubbesök, mera shopping, matlagning, melodifestival och långfrukost. Ni hör, en helt perfekt helg. Jag hade till och med flyt med tågen både fram och tillbaka. Det ni, det händer ju inte varje gång man reser precis. 


Nu ska jag vara hemma ända tills på lördag när det är dags för mig, broren och moren att tillbringa helgen på Ronneby Brunn. Värre kan man ju ha det;-)


Nu ska jag kura ner mig i soffhörnet och fortsätta läsa Läckbergs "Lejontämjaren". Den är riktigt bra!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards