petrasperspektiv

Alla inlägg den 1 mars 2015

Av petrasperspektiv - 1 mars 2015 18:45

Nu har jag och kollegan P varit ute och gått. Vi motionerade ut till C som hade tokrea på sina smycken. Ni som missade det, ta genast kontakt med henne för hon har riktigt fina smycken till kalaspriser! Sen motionerade vi hem igen. Att ut och gå tillsammans är verkligen bästa "problemlösartiden" som finns. Vi hann avhandla diverse svåra saker men visa från fredagens föreläsning så avslutade vi med att det gäller att fokusera på de positiva tankarna så kommer de att vinna. En sak jag ska testa är att le när allt känns hopplöst. Föreläsaren sa nämligen att man lurar hjärnan då. Om munnen ler tror hjärnan att den ska vara glad. Absolut värt ett försök:-)


Idag har inte många knop gjorts. Det känns jättekonstigt och jättebra. Att bara slappa är underbart skönt men jag måste hela tiden brottas med att hjärnan talar om för mig att det är slöseri med tid. Vad skönt det vore att bara acceptera att viss tid är vila och annan tid är arbete. jag ska träna vidare på det.


Just nu lagar jag mat. Idag igen. Hmm, maken kommer snart att vänja sig vid detta om jag låter det fortsätta;-)

Idag blir det kyckling, wok och nudlar och det är en favoriträtt. Hos mig alltså. Maken bara fnyser. Därav att jag måste laga maten om det ska bli min favoriträtt. 


Jag kan berätta att lampskärmen inte alls blev så bra som jag hade hoppats. Jag hade behövt måla skärmen innan jag klädde den med tyg för originalmönstret lyser igenom. Suck. Jaja, nu får den vara som den är tills jag orkar göra en ny. 


Imorgon är det jobbedags igen. Hoppas på en en vecka i positiv anda, full av positiva tankar:-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards