petrasperspektiv

Alla inlägg den 15 september 2012

Av petrasperspektiv - 15 september 2012 21:39

...har hänt idag. Först vaknade jag. Tidigt. Inte av fågelläte dock men det berodde på att fönstret var stängt för nu börjar det bli lite höstkyligt i sovrummet om fönstret är öppet. Nej, jag vaknade väl för att jag var utsövd och det är ju skönt. Jag tog min deckare och låg och läste en stund. Mycket mysigt. Ända tills jag reser mig upp och känner att ryggvärken bestämt sig för en rejäl comeback. Jaja, tänker jag, det brukar ju släppa efter ett tag så jag gjorde mig iordning och for ner till Ica för att veckohandla. Halleda vad ont det gjorde. Att ha ont i ryggen är illa nog. Att köra en tungt lastad kundvagn är hundra resor värre. Jag var bölfärdig många gånger och trodde inte jag skulle klara av att handla klart så ont som jag hade. Men jag bet ihop och i kassan fick jag hjälp av en jättesnäll kassörska som jag inte vet vad heter men hon är i alla fall dagens hjälte i mina ögon! Väl hemma kunde jag stretcha som en galning och så småningom släppte det värsta lagom till tränarmötet i ishallen.


Vi hade kick-off i Sik idag och till det hade vi samlat alla med någon form av ledarfunktion i de olika lagen på möte i cafeterian. Det blir några stycken. Mitt när någon har ordet och berättar något ser vi i ögonvrån att hela spelargänget, från hockeyskola till A-lag, åker i någon form av tåg på isen. Vilken härlig syn. Att se alla dessa spelare ha roligt tillsammans på isen och att de äldre tar hand om de yngre. Det värmer. Nu ikväll samlades en del av ledarstaben igen och så åt vi av Kinnis fantastiska soppa och så pratade vi och umgicks. Supertrevligt! Extra tack till Kinni som är en klippa på att fixa och dona!


Nu sitter jag och dottern i soffan och slöar. Vi har precis sett slutet på Körslaget och jag känner att jag måste börja sjunga igen. Hmm, undrar var. Om någon har ett förslag på var får ni gärna höra av er.


Imorgon ska det fixas och donas här hemma. Lite städning och så upp med gardinstänger och gardiner är några av sakerna som SKA göras. Dessutom lite planering inför veckans föräldramöten och så kanske en promenad. Det vore en bra dag det. Så, håll nu tummarna för att ryggen bättrar sig tills imorgon. Okej?


Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards