petrasperspektiv

Alla inlägg den 15 maj 2016

Av petrasperspektiv - 15 maj 2016 20:00

Jag har under en tid spetsat in mig på en femdagars Kreta-resa i resklubben jag är med i. Fem dagar på min favoritö i världen. På ett hotell med en massa olika träningsgrejer, all inclusive och en heldagsutflykt med trekking, lunch och annat lullull. Allt detta för inte alls mycket pengar. Men, resan ska betalas direkt och eftersom vi har en väntande treveckors USA-vistelse samt sonens student (med inte mindre än TVÅ studentfester) framför oss så drog jag mig lite för att boka. Jag menar, det kan ju uppstå något oväntat där respengarna behövs mer. MEN, nu när jag går in på sidan så är resan slutsåld och jag förbannar mig själv och min mesighet. Varför bokade jag inte direkt? Suck. Därför tröstbokade jag fyra dagar i Prag. Superhärlig stad det med, även om det inte kan mäta sig med Kreta men det kan ju väldigt få platser med mitt sätt att se det;-)


Jaja, Prag ska bli kul det med och jag lär mig av mitt misstag. Nästa gång ett supererbjudande dyker upp så bara bokar jag. Direkt!


I  fredags blev jag avtackad av ett gäng från gamla skolan. Det var jättehärligt! Många skratt och lite sentimentalt blev det. Som grädden på moset åt jag den godaste pizzan jag någonsin ätit i hela mitt liv. Tänk att den pizzan finns på Coffe House i vår lilla stad;-) 


Igår var jag i stan för att hitta en kofta/jacka som passar till klänningen jag hittat till sonens studentfest. Givetvis kunde jag inte bestämma mig för vilket plagg som var bäst så jag fick låna hem alla så jag kan pröva dem till klänningen i lugn och ro här hemma. Kan man annat än älska att man bor i en liten stad och att det finns sådana affärer som Shack Matt som har sånt förtroende för sina kunder? 


Nu är det hockey. Sverige möter Schweiz och det ser INTE bra ut. Innan idag vann Danmark sin match mot Tjeckien (!). Hmm, det känns om om något är fel. Riktigt fel...Danmark har väl aldrig varit något hockeyland...




Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards