petrasperspektiv

Alla inlägg den 8 mars 2013

Av petrasperspektiv - 8 mars 2013 20:03

För någon dag sen var vädret nästan ljummet och när jag och C sprang luktade det vår. Men idag är det back to winter. Det är svinkallt och det kalla kryddas med blåst så det blir ännu kallare. Brrr, det är till och med kallt i soffhörnet:(

Dottern och jag hann med en Kristianstadssväng idag. Jag hyllade våren genom att köpa bara svarta plagg. Jag älskar svart! Dottern muttrade lite om att lite färgglatt inte hade skadat men jag valde att inte lyssna;)

Väl hemma igen hade jag verkligen tänkt göra något fysiskt men skulle bara vila lite först. Dottern skulle också bara vila lite. Jo tjena, vi vaknade rätt mycket senare och det var alldeles mörkt i huset. Hmm, tur jag ska springa imorgon.

Det värsta var att jag mådde illa. Usch då kom lite panik. Jag är värsta hypokondrikern när det gäller maginfluensa och det gäller att trycka i sig något, fort, för det kan vara hunger som framkallar illamående. Och japp , efter lite chips, skäms på mig, mango, yoggi och Loka mår jag bättre. Bra det!

På tal om Loka har Ica slutat sälja Loka på glasflaskor i back. Jag överväger att byta affär. INGET kan slå en Loka men då ska det vara i glasflaska. Plastflaska eller dricksglas är inte på långa vägar lika gott att dricka ur. Mmm, det var dagens i-landsproblem det.

Maken är på väg hem från Tyskland där uppdraget varit att fylla på förråden. Skönt att han gillar såna resor. Jag hade INTE velat vara på sjön idag...

Imorgon är det spring och schlagerfest som gäller. Kul!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards