petrasperspektiv

Alla inlägg under mars 2013

Av petrasperspektiv - 29 mars 2013 15:48

Långfredag idag och jag är redan utvilad. Det gillas:)

Igår for jag och dottern till Ikea på eftermiddagen. Först var vi i det vanliga varuhuset och sedan gick vi till Ikea Fynd-varuhuset som öppnades igår. Det var inget ställe för mig. Jag struntar i hur billiga grejer är när det lockar fram de allra sämsta sidorna hos folk. När man är beredd på att ta till både knuffar och tjuvnyp för att komma över billigt porslin så har det gått för långt. Alldeles för långt.

För övrigt var det en trevlig utflykt och vi hittade en del bra grejer. Dessutom är det tillsammanstid i bilen och det är bra nog. Shoppingen är bonus.

Idag har jag hängt upp gardiner i köket, pysslat lite, varit på skolan där dottern provat balklänning tillsammans med JB som är så snäll och hjälper oss med att sy upp den, shoppat på Extra och lyssnat lite på min senaste ljudbok. En bra dag alltså. Nu ska jag strax crosstraina lite och sen börjar väl uppladdningen till kvällens partaj på Altona. Kuligt!

Av petrasperspektiv - 26 mars 2013 20:48

Jo, det är sant. Jag och C har shoppat loss på Lilla Längan i Näsum. Innan C upplyste mig om att denna affär fanns trodde jag knappt det existerade liv i den byn. Eller, nja, det var väl kanske att ta i men jag trodde definitivt inte att man skulle hitta en klädesaffär med så mycket fint i Näsum. Men det kan man och har ni vägarna förbi tycker jag absolut att ni ska stanna.


Imorgon SKA jag sminka mig. Jag skrämmer ju folk med min bleka nuna. Utan smink är jag bara på somrarna och det är allt annat än sommar nu. Alltså, imorgan gamblar jag och sätter på lite mascara. Håll tummarna för att det funkar.



Av petrasperspektiv - 25 mars 2013 20:55

Ja, idag ser jag nästan normal ut. Blek som en fis utan smink men med ögon i normal storlek och färg, om än lite trötta. Helt klart nöjd med det. En sak som är bra med att skippa sminket är att man slipper tvätta bort det på kvällen;-). Inget ont som inte har något gott med sig;-)


Dagen har varit en go dag på jobbet. En hel massa saker på att-göra-listan har kunnat strykas och en massa bra samtal om olika saker har förts. Dagen avslutades med konferenstid som den här måndagen tillbringades med fika och bowling på Böckmans i Bromölla. Himla bra grej tycker jag, att då och då bryta vardagen och göra roliga saker tillsammans. Att det var uppskattat utav dem som var där gjorde det hela ännu roligare. Vi har redan fått förslag på vad vi ska kunna göra på nästa Joker-konferens. Kul!


Nu är det "Det okända":-)

Av petrasperspektiv - 24 mars 2013 15:31

...har jag hamnat i. Det i kombination med känslan av att jag inte har något kul eller intressant att skriva om har gjort att bloggen inte uppdaterats den senaste veckan.


Återigen har jag utmanat ödet och fått pisk på fingrarna. När vi var i Sthlm råkade jag uttala de förbjudna orden: jag har inte varit sjuk på eeeeeevigheter. Dumt. Mycket dumt. Nästan direkt får jag ont i halsen men valde i vanlig ordning att strunta i det och bara ånga på.- I onsdags fick jag dessutom ögoninflammation. Och ni ska inte tro att det var den lilla ögoninflammationen heller. Nixelipix. Två ögon, stora som pingisbollar och alldeles rödsprängda. Jag var verkligen ingen vacker syn... Men, det kanske var kroppens sätt att säga att den behövde vila och det har den gjort nu. Så klart har jag jobbat men jag har gjort det i soffan och då utsätts man för lite mindre stress. Framförallt skonade jag min omgivning från att se mig. Igår när jag var ute för första gången sedan i onsdags hajade folk till när de såg mina ögon och undrade hur det var med mig. Hallå, jag tyckte mina ögon var fina igår i alla fall jämfört med t.ex i torsdags eller fredags. Dottern yttrade till och med orden "du ser nästan normal ut nu" innan jag stack iväg;-). Jaja, eländet är på väg bort nu och det känns bra! Nu är det bara halseländet som ska arta till sig så jag kan ut och springa igen. Stackars C får ju harva på på egen hand nu och det vet ju alla att det är riktigt tråkigt;-)


Igår spelade sonen sista matchen med sitt A1-lag. Det känns så klart kul att han ska vidare men det känns minsann lite sorgligt också. Här känner vi ju alla och har sett killarna växa upp tillsammans. Vi föräldrar har camperat ihop på ett otal matcher och cuper och vi har haft extremt roligt ihop. Särskilt minnesvärd är Tjeckienresan som var något utöver det vanliga och något jag aldrig kommer att glömma. Så kul vi hade!


Jag var den enda föräldern som åkte med i spelarbussen igår till och från matchen (förutom materialaren) och man kan ju lugnt säga att det är lite annorlunda toner i bussen nu än vad det var för några år sedan. Då satt pojkarna ordentligt fastspända och hyfsat stilla. Nu är de äkta tonåringar som brottas mest hela tiden, har ett språk som stundtals kräver tvål i munnen men de är ändå hur goa med en humor som passar ihop med min;-)


Nämen, jag tror minsann det snöar igen. Det är bara den här evighetslånga vintern som det faller snö samtidigt som solen skiner. Jag är inställd på att fira midsommar i thermobrallor för det känns som om det här aldrig kommer att ta slut. Suck...

Av petrasperspektiv - 17 mars 2013 21:57

...har jag nu för nu är hon minsann 19 år! Shit. Var tar tiden vägen?!

Dagen inleddes så klart med oerhört vacker sång och hurrande av mig och sonen. Maken sov för han hade jobbat natt och sjöng lite senare istället;)

Frukost på sängen och ett gäng presenter blev det så klart innan vi packade in oss i bilen och for mot Kalmar och Ikea innan det var dags för avgörande match mellan IK Oskarshamn och Växjö i J18-serien. Sonen ska ju spela med de förstnämnda nästa säsong och ville se tempo och annat sista matchen. Maken mutade dottern med shopping och därför kunde vi ge oss iväg på hockey på hennes födelsedag.

Ikea är ju alltid kul och en del fynd blev det. Dessutom god mat. Sonen klagade dock på bristen av köttbullar. Han kunde leva med lite häst i sa han;)

Hockeyn var riktigt kul att se. Särskilt eftersom IK Oskarshamn vann 4-1:). Kul var också att makens ena farbror med särbo glatt slöt upp vid vår sida och kollade på matchen med oss.

Efter det körde vi en sightseeingrunda i stan så vi vet lite var vi ska leta lgh åt sonen. Därefter drog vi till makens kusin A-S med familj, minus hennes make som jobbade, plus makens andra farbror med fru där vi fikade och catchade upp några år när vi inte träffats med önskvärd regelbundenhet. Riktigt härligt att träffas igen och förhoppningsvis blir det oftare nu med en son som bor ett längre stenkast iväg från dem.

Nu ligger vi i soffan och är lite trötta jag, maken och dottern. Sonen har lagt sig. Tröttast, och då har han ändå sovit större delen av vägen hem. Klen;)

Av petrasperspektiv - 16 mars 2013 10:20

...när Pågatåget som skulle vänta in oss som kom från Sthlm och skulle mot K-stad kör utan oss och vi blir kvar i Hässleholm. Och det händer när resan på High Chaparal-tåget redan varat två timmar mer än den skulle och det gör ont i hela kroppen av obekvämt sittande. Åh, vad tradigt det är när tågförbindelserna inte fungerar.

Så halv ett var jag hemma, istället för tio, som i sig var en ganska sen tid att sluta jobba en fredagskväll.

Idag är det kalasdags för sonen och dottern. Vi tar ett grilla-korv-utomhus-kalas i det fina vädret. Gött:)

Av petrasperspektiv - 14 mars 2013 19:47

...om skola, organisation, ledarskap och annat. Fast vi har pratat om det en massa gånger och jag vet redan att vi tycker lika så jag kan passa på att blogga under tiden. :)

Idag har varit en lång dag och det vetifasen om det var en rakt igenom briljant idé att åka hemifrån 04:30 istället för att betala en extra hotellnatt. Jag har varit så trött idag att jag knappt aldrig varit med om maken och när jag äntligen kunde slänga mig i sängen på hotellet så kunde jag minsann inte somna. Nixelipix. Så jag låg under täcket och tittade på tv och åt choklad. Inte dumt:)

Nu sitter vi alltså på en pub och har det gött. Hörs imorgon!

Av petrasperspektiv - 12 mars 2013 19:57

Trots att jag har två filtar runt mig när jag nu ligger i soffan och tittar på hockey så fryser jag. Då tar jag till knepet där jag låter lite ynklig och maken masserar in lite värme i fötterna. Så himla skönt!

Idag har jag haft en kanondag på jobbet med härliga möten och samtal. Imorgon är det dags för nya möten. Sen ska det springas, kollas på hockey och packas inför Stockholmsturen på torsdag. Jag som avskyr att packa...

Förresten, på torsdag ska det snöa igen. Ajamen, give me a break!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards