petrasperspektiv

Alla inlägg den 26 januari 2014

Av petrasperspektiv - 26 januari 2014 18:34

Veckorna flyger fram i en hastighet jag inte riktigt fattar och det hinns inte med så mycket mer än att jobba, sova, äta och träna lite när tillfälle finns. Därför sparar jag allt jag vill och behöver göra till helgerna. För när jag ser fram emot en helg så ser jag verkligen två JÄTTELEDIGA och TOMMA dagar. Sen när helgen väl kommer så säger den swosch och så är den slut och jag har bara hunnit med en bråkdel av det jag ville och behövde göra. Optimist som jag är hoppas och tror jag att allt blir bättre bara det blir lite ljusare ute. När det är dagsljus slår man sig inte till ro och kroppen tror inte att den ska sova hela tiden. Mörkret har den effekten på min kropp.


Imorgon är det måndag och även i vanliga fall är måndagar långa jobbedagar. Imorgon är dagen ännu längre för vi avslutar med ett föräldraföreningsmöte. Det ska bli kul! Hoppas föräldrarna har en massa kloka och bra saker att lyfta!


Dottern har varit hemma i helgen. Eller hemma och hemma... Hon har sovit hemma och så har hon jobbat. Hon jobbar var tredje helg och för att effektivisera det så arbetar hon många timmar den helgen hon jobbar. Det medför att vi träffar henne en timme på kvällen. Det blir inte mycket umgängestid alltså. Trist. Därför överväger jag att plocka ett par semesterdagar och åka till Bjärnum och bara umgås. Det låter väl härligt?:-)


Sonen har spelat match i Nässjö idag och tack gode värld för Live Arena som gör att vi kan följa en del matcher via dator och tv hemifrån! Det blev vinst idag och det är fantastiskt kul! Det är de väl värda!


Nähä, då var pausen slut. En av sakerna jag skulle göra i helgen var att kolla in lite juridikuppgifter och nu är det dags att ta tag i det. Inga undanflykter. Mot pluggeriet!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards