petrasperspektiv

Alla inlägg den 1 januari 2014

Av petrasperspektiv - 1 januari 2014 22:25

...för att jag ska somna i vettig tid ikväll och vara utsövd, pigg och fräsch som en nyponros imorgon bitti? Ja, jag skulle då inte satsa några pengar på att så blir fallet. Nix. I vanlig ordning lär jag somna, på soffan efter att ha snurrat som en tokig i sängen, vid tre och sen vara halvt död hela dagen imorgon. Jaja, bara att bita ihop.

Sonen har åkt tillbaka till Oskarshamn. Trist men jag tröstar mig med att jag fick ha honom hemma i elva dagar. Underbart!

Dottern har jag bredvid mig i soffan. Hon stannar några dagar till och även om hon ska jobba de flesta vakna timmarna så hinner vi ses lite grann i alla fall. Härligt! Nu när hon är hemma märker jag att vår tv visar annat än ishockey och dokumentärer. Hon vinner nämligen striden om fjärrkontrollen ganska enkelt och ovanstående program är inte hennes förstaval. Nej, istället har vi sett en hel drös med underbara filmer som Love Actually och The Holiday. När såna filmer visas kan ju till och med jag koncentrera mig:)

Nähä, nu ska jag bli trött. Funkar inget annat tar jag fram boken om Förvaltningsrätt;)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards