petrasperspektiv

Alla inlägg under november 2012

Av petrasperspektiv - 7 november 2012 21:38

Vi är alldeles nyss hemkomna från A-lagsmatchen som slutade med straffar och vinst för SIK. Bra jobbat!


På vägen hem genade vi en fyra, fem meter över en gräsplätt och gissa om det straffade sig. Just det. Jag snodde in benen i en pinne, snubblade fram i några meter innan jag landade, givetvis på asfalten. Varför trilla på allt gräs när det finns en asfaltsgång som kan skrapa upp händer, knän och slå hål på byxorna? Favoritbyxorna!!! Och ont gör det med. Smärtröskel har jag bara haft när jag fått barn, aldrig annars, så nu ojar jag mig och gnäller som bara den, hävdar att jag är skadad så jag får ha benet i högläge och har blivit serverad ett glas vin. Det känns genast liiite bättre;-)


Jaha, onsdag och marknad i lilla stan idag. Jag, kollegan P och hennes son gick ett varv. Jag hittade ett par coola slappebyxor som jag tror kan bli snygga till tunika och klänning. Ett par byxor på Mq åt sonen blev det också. Detta trots att jag hade bestämt mig för att inte handla något. Röda bilen är ju på verkstad och det kan ju sluta hur dyrt som helst...



Av petrasperspektiv - 6 november 2012 21:56

I våras röjde vi hela nedervåningen eftersom vi skulle
totalrenovera den. Då packades allt i lådor och stuvades undan. Vinterkläder och annat trycktes in där det fick plats. Nu är det kallt och definitivt vantläge. Till och med mössläge ibland faktiskt. Gissa då om vi har en aning om var alla mössor och vantar finns. Nej, just det. Inte en aning. Och leta är det ingen som tar sig tid till varpå vi fortsätter att frysa. Suck. Imorgon ska dock dottern stå på höstmarknaden och dra in pengar till Filippinernaprojektet och där står man verkligen inte utan att ha rejält med kläder på sig så nu är hon på vinterklädesjakt. Vad skönt att hon behövde dem innan jag;)

Imorgon bitti ska jag lämna bilen på verkstad. Låt oss hålla tummarna för att det inte blir dyrt. Jag behöver pengarna till andra (roligare) saker. På lördag åker tex jag och kollegan till Ullared. Jag tycker det ska bli roligt men hon lider mest;)

På söndag spelar sonen hockey i Diö och alltså ska nya Ikea besökas. Har en lista på saker som behöver inhandlas. Hmmm, jag lär vara rätt sleten när helgen är slut...och pank:)

Jag skickar med en bild idag. En sommarbild med maken och goa vännerna som vi brukar semestra med och alltid har lika kul med.

Av petrasperspektiv - 5 november 2012 20:33

Idag fattade jag ett beslut. Det var INTE lätt men det var skönt när det var gjort och jag är trots allt väldigt nöjd med att äntligen veta hur allt ska vara.

Idag blev jag och kollegan P så kreativa efter konferenserna att vi satt kvar och planerade och jobbade till kvart över sju eller nåt. Det är en sak som är bra med att ens barn blir stora, man kan stanna kvar på jobbet och jobba på så länge kreativiteten flödar och man tycker det är kul!

Just nu ligger jag i soffan och tittar på Babsan Willhelmsson som tävlar om att bli supersnut. Hysteriskt roligt!

Av petrasperspektiv - 4 november 2012 19:51

Idag har jag varit så gott exemplarisk. Jag sov lagom länge, följde med maken till Biltema (och ni som läser bloggen vet vad jag tycker om den affären;), fixade goe-andrefrukost som åts tillsammans med resten av familjen, städat, putsat och fejat, gått en låååång runda, läst en massa om nyanlända barn och regelverk och forskning kring det, pratat med svägerskan och fått jättebra inspiration, tips och råd kring skolorganisation, burit upp bråte på vinden, slängt sopor och nu ska jag nog dra igång en maskin tvätt. Ända fram tills jag skrev detta har jag upplevt dagen som lugn och vilsam men nu vetisjutton vad jag ska kalla den;). Men lugn och skön har den känts som i alla fall så jag väljer att stanna kvar i den känslan.

Dottern ligger på soffan och snorar och sprider förkylningsbaciller runt sig. Hon hävdar att hon har feber men det kan vara ett smart drag för att slippa undan dammsugningen;)


Maken och sonen är på väg hem från Alvesta där en match har avverkats. Förlust blev det tydligen. Bra att jag höll mig hemma och gjorde nytta istället;)

Av petrasperspektiv - 2 november 2012 13:38

... och solen lyser, veckohandlingen är avklarad och jag och maken ska gå en runda. Gottigt!

Här är i och för sig ostädat men om jag kisar ser jag inte det. Jag tar det imorgon. Jag följer mottot: varför göra det idag som kan göras imorgon.

Den här helgen spelar sonen ingen hockey alls! Vad gör man då?
Är det öppet i affärerna i stan imorgon? I så fall hade en stadstur varit trevlig. I annat fall kanske jag bara ska glida runt och städa lite. På kvällen ska vi i alla fall umgås med familjen L. Det ska bli riktigt kul:)

Nu ska det promeneras. Först en runda till pappa på kyrkogården och sen en sväng inom ishallen, så klart;)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards