petrasperspektiv

Alla inlägg den 14 november 2012

Av petrasperspektiv - 14 november 2012 17:00

Hur f-n är man funtad om man agerar och resonerar som pajasarna i SD-filmen som Expressen gick ut med idag? De kränker, måttar sparkar och bär sig åt så man blir alldeles mörkrädd. Men allvarligt talat, det kan väl inte finnas någon i detta land som kan tycka att deras agerande är okej?! Att de inte gillar invandring är ju solklart och uppenbarligen stöttat av en mängd människor men att därifrån vilja att Sverige ska styras av såna här pajasar det kan det ju omöjligt finnas en enda som vill.

Snacka om politiskt självmord. Ingen kan väl ha något som helst förtroende för dem nu? Allra minst deras egen partiledning. Med dem som vänner behöver man ju inga ovänner...


Att anklaga någon som står med armarna uppsträckta för att vara våldsam är en annan märklig sak att göra. Hur tänker man då? Finns det någon av er som läser som skulle känna er hotade av det? Jag skulle inte. Däremot skulle jag känna mig fruktansvärt hotad av att någon kör fram ansiktet nära mitt och väser otrevligheter så som man agerade mot Soran Ismail.


Jag hoppas verkligen att detta väcker en debatt och att de som röstat på SD tänker efter om detta är människor man vill ska styra Sverige. Jag vet ju vad jag tycker i alla fall...

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards