petrasperspektiv

Direktlänk till inlägg 19 september 2016

Dag 15

Av petrasperspektiv - 19 september 2016 20:58

Idag är det den 15 dagen på PT-i grupp-upplägget och jag och kollegan P hann styrketräna ett pass innan PT-passet så nu är jag lite trött i kroppen. Idag hade vi "parträning" vilket innebar att vi gjorde alla övningar i par. Skitkul! På fredag är det redan utlovat tabata och box och det ska bli ÄNNU roligare!


Sen är det ju det här med maten...Helgen har jag tillbringat hos dottern i Göteborg och jag har ta mig fasen varit ett riktigt föredöme. Inte en chokladbit eller en macka eller annat gott men onyttigt har slunkit in. Inte en enda bit. Jag tycker i alla fall att jag har varit sjukt duktig. Däremot blev det lite si och så idag när jag kom hem. Kylskåpet ekade ganska tomt och jag var tvungen att förbereda torsdagens redovisning med kollegan P så det blev liksom att koka soppa på en spik. Jag har lyckats få i mig det mesta men kolhydraterna som skulle ha intagits ikväll försvann för jag tyade inte dra igång ett pastakok. Jag åt en bit grillad kyckling med grönsaker till och det får duga. 


Som sagt har helgen tillbringats med bästa dottern i Göteborg. Det var en helt underbar helg utan ett enda måste och utan någon som helst stress. I fredags kväll fixade vi mat tillsammans och sedan var det soffhäng. I lördags var det långfrukost (ja, man kan dra ut på 200 g yoghurtkvarg, blåbär och två ägg;-), en långpromenad, dusch och sedan shopping. Kvällen avslutade vi i Konserthuset där vi såg musikalen "The full monty". Mycket skratt och lite naket och helt klart en kul upplevelse. Se den om ni är i Göteborg! Igår var det långfrukost igen, shopping i Nordstan, promenix, matlagning, sortering av över 800 USA-bilder och så lite hockey innan vi somnade. Imorse tog jag tåget som verkligen samarbetade den här resan och levererade mig i tid hemma i Sbg. Den tysta vagnen är ju en fantastisk idé! Jag kunde jobba hela vägen upp och hela vägen hem och alla texter som skulle läsas är lästa och all mejl är svarad på. Det enda som inte funkar är att prata i telefon men man kan ju inte får allt;-)


Som alltid när jag har tillbringat tid med dottern eller sonen så drabbas jag av jag-vill-inte-åka-hem-känslan. Just då hade jag lätt kunnat tänka mig att säga upp mig och bosätta mig i närheten av dem så att jag hade kunnat träffa dem oftare. Suck. Den känslan sitter i i några dagar och då gäller det att aktivera sig. Tur att det är en gren jag är bra på;-)

Imorgon är det fullt ös på jobbet hela dagen, sedan ska det lagas mat till ett antal matlådor, styrketränas lite (de övningar jag inte hann idag) och så ska jag på spinning+mage. Efter det är jag nog hyfsat trött;-)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av petrasperspektiv - 16 januari 2022 13:25

...hur det känns att vara förkyld för under pandemin har en ju koll på alla möjliga symptom och några sådana har jag alltså inte haft sen 2019. Men nu är jag påmind om hur det är när näsan rinner konstant och nysningarna duggar tätt. Som tur är så är...

Av petrasperspektiv - 19 november 2021 20:31

Nu är jag alldeles nyss hemkommen efter två dagar i Malmö och certifieringsutbildning i coaching. Jag är helt slut men samtidigt också fylld med energi, beslutsamhet, boost av all underbar feedback och glädje över allt vi i gruppen delar med varandra...

Av petrasperspektiv - 12 oktober 2021 20:27

Så kom äntligen dagen när jag kunde träffa mina goa kollegor i ledningsgruppen. Tänk att vi fick vistas i samma lokal och prata med varandra utan en skärm emellan. Vilken helt underbar känsla och upplevelse! Som vanligt när vi träffades så blev det e...

Av petrasperspektiv - 2 oktober 2021 16:50

Nu när jag studerar har jag märkt att det inte är helt lätt att skilja på "arbete" och ledighet eller på vardag och helg. Det är verkligen på både gott och ont men mest på gott tror jag. Det goda i det är att få välja när jag vill göra saker och hur ...

Av petrasperspektiv - 24 september 2021 22:04

Mmm, uppgifterna i båda kurserna är inlämnade för bedömning och nu är det bara att vänta och se om jag har fattat uppgifterna rätt eller fel, om jag har varit tillräckligt analytisk och om det håller den nivå som krävs rent allmänt. Jag gjorde missta...

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards