petrasperspektiv

Alla inlägg den 10 december 2014

Av petrasperspektiv - 10 december 2014 21:55

Först är jag aldrig ledig (mer än helgerna då förstås) och sen är jag ledig var och varannan vecka. Förra veckan var jag ledig måndagen och nu har jag arbetat klart den här veckan. Helt ok. Man får jobba lite mentalt med sig själv för att inte bli stressad över att man egentligen hade behövt jobba för skulle jag tänka på det hade jag aldrig varit ledig. Så, dessa tankar förskjuts till något dolt ställe i hjärnan och nu ska här varas ledigt:-)


Just nu firar jag ledigheten med ett glas vin och minimajs. Skum kombination men väldigt gott;)


Idag upptäckte vi att vi har husdjur. Inte vilket husdjur som helst utan det jag avskyr näst mest av alla- möss. Skåpet under vasken var fullt av muslortar och matpåsen var trasig. Nu står det två finfina fällor riggade med ost och från och med nu fram tills att de är fångade tänker jag icke öppna skåpet. Jag är sjukt skeptisk mot möss. De enda som vinner över möss i äcklighet är råttor. De är så hemska att håren reser sig på armarna när jag tänker på dem. Usch!


Kan ni förstå att det bara är två veckor till julafton? Det kan inte jag. Jag ogillar att tiden går så snabbt. Livet bara susar ju förbi. Alldeles nyss var det augusti och läsåret startade. Nu är snart höstterminen slut och jag har inte hunnit med en bråkdel av det jag hade tänkt. Jag är nog den värsta tidsoptimisten av alla...



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards