petrasperspektiv

Alla inlägg den 6 december 2014

Av petrasperspektiv - 6 december 2014 16:14

Idag har jag hållt ett behagligt tempo. Jag började dagen med frukost och tidning och så tog jag kaffet framför Nyhetsmorgon och tv:n. Samtidigt som jag tittade lite då och då på tv:n började jag virka på tumvante nummer två. Det ska bli kul att se om den kommer att bli hyfsat lik tumvante nummer ett... Det kan man aldrig så noga veta;)


Lite tvätt, lite plock, lite städning hanns också med innan jag och maken for iväg och kollade in loppisarna i stan. Det var trevligt men det gjordes inga fynd. Fynd gjordes däremot i den nya second hand-affären i stan. Halleda vilket fynd jag gjorde:-) Lite blommor handlades på Flora och de bildar numera en fin julgrupp i vardagsrummet. Åh, vad jag gillar att pyngla med såna grejer.


Efter stadsbesöket gick vi en lång runda. Vi gick Hälsoslingan nere vid Valjeviken och jag bara undrar hur den/de har tänkt som har fällt en massa grenar och bråte över stigen så det var helt omöjligt att gå på stigen utan vi fick ge oss ut i terrängen och klättra över stock och sten. Man kan ju hoppas att grenerna snart förpassas från stigen så att folk kan gå där igen. Det är ju en så himla fin väg att gå.


Nu spelar Luleå-Brynäs och då har jag inte ens rösträtt om vad som ska tittas på på tv:n. Men det är lugnt för jag tittar ju ändå inte seriöst utan fortsätter glatt att virka på vanten. Håll tummarna för att det blir bra. Mitt tålamod tillåter inte några misstag eller att behöva börja om. 



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards