petrasperspektiv

Alla inlägg den 9 december 2014

Av petrasperspektiv - 9 december 2014 22:37

Att blogga från mobilen är att pröva sina nerver på ett obra sätt. Men är man så lat att man inte orkar resa sig och gå cirka tre meter för att hämta datorn så får man (läs jag) skylla sig själv.

Just nu är det två saker som stressar /stör mig lite mer än andra. Det ena är när jag upplever otacksamhet. Det stör mig något fruktansvärt när folk inte är tacksamma över något de faktiskt får. Något som någon har lagt tid och energi på att fundera ut dissas skoningslöst utan minsta tanke på att den (eller de) som faktiskt har valt ut vad man ska få kanske blir ledsen. Det jobbet skulle jag INTE vilja ha...

Det andra som stressar mig är vädret. Allvarligt. Snö? Precis när jag ska till Göteborg. Hoppas meteorologerna har fel. Det har ju hänt förr.

Imorgon är det utbildning i systemet som ska hjälpa oss att hålla koll på enonomi och annat viktigt. Jag behöver verkligen den utbildningen. Jag sliter mitt hår varje gång jag är inne och försöker förstå.

Förresten är stommen på vantarna klara. Nu ska de pynglas. Sen kommer en bild. Ser de konstiga ut gör jag bilden suddig med flit?

Jag har lärt mig något nytt idag. Det är att det är jobbigt att ha en sjuttonårig son som bor 23 mil bort men det är ingenting mot att ha en sjuttonårig son som bor 23 mil bort med en ickefungerande mobiltelefon. DET är riktigt jobbigt.

Av petrasperspektiv - 9 december 2014 06:32

...drar jag igång dagens rektorsstudier. Tur jag är morgonpigg;)

Uppgiften jag håller på med just nu stressar mig mer än andra har gjort tidigare och jag tror det beror på att den är så "stor". Den innehåller många olika moment, det är massor med formalia att följa och så, det värsta av allt, allt ska litteraturhänvisas. Det kräver dels att man läser all litteratur snornoga och så kräver det att man kommer ihåg på ett ungefär var man har läst vad. Det är det här momentet som blir riktigt jobbigt. För det första behöver jag läsa sakta och noga och stanna upp hela tiden och reflektera för att fatta och för det andra är ju mitt minne katastrofalt dåligt. Den kombinationen är inte så rolig i det här sammanhanget. Suck...



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards