petrasperspektiv

Alla inlägg den 21 maj 2013

Av petrasperspektiv - 21 maj 2013 21:42

Den här veckan skojar man inte bort. Måndag, tisdag och torsdag kväll är fulltecknade och onsdagskvällen som blir över antar jag att jag måste lägga på träning. På fredag kväll tar det nog inte så lång stund i goesoffan innan jag sover som en stock.
Men, jag vill inte gnälla. Det är trevliga saker jag håller på med. Igår var det föräldramöte, ikväll var det årsmöte i SIK och på torsdag är det årsmöte i Bekinge hockeyförbund. Det har jag inte varit på tidigare så det blir nya saker att lära. Det är kul!

Imorgon är det utbildning hela förmiddagen och på eftermiddagen ska jag och kollegorna P och G synka oss inför slutet av läsåret och början på nästa.

En sak som är mindre kul är att vi har fått oönskade husdjur. Jo, i min värld är ju ALLA husdjur oönskade men nu har vi myror i kopiösa mängder här. Myror är ju egentligen harmlösa men i mängder är de verkligen inte roliga. De går in under ytterdörren och sedan följer de ett stråk raka vägen mot sopskåpet under vasken. Urk. Dottern gjorde månadens goda gärning igår när hon tömde alla sopor, diskade rent alla kärl OCH hela lådan, dödade alla synliga myror och dammsög upp liken. Min insats var att inhandla och placera ut sådana där dosor som ska lura dem in i döden. Min var helt klart enklast.

För övrigt har vi kommit in i en stökperiod här hemma. Det är grejer överallt. Det kommer att sluta med att jag blir tokig och morrar högt om skärpning. Varför är det så? Varför kan ingen annan störa sig på stöket? Jo, dottern stör sig ju också. Hon är ju lik mig;). Sonen och maken däremot verkar inte ens se alla grejer och allt stök. Vad skönt det måste vara!

Nu ska jag lägga mig i soffan. Eller plocka undan. Vi får se vilket det blir.

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards