petrasperspektiv

Alla inlägg den 21 januari 2016

Av petrasperspektiv - 21 januari 2016 20:56

Jag är världens mesigaste när det gäller filmer eller serier som är otäcka. Just nu kollar jag på Orange is the new black på Netflex men nu hettade det till och huvudpersonen klantade till det för sig på ett sätt som INTE är okej i ett fängelse och det kommer hon förmodligen att få lida för. Jag utgår från att andra människor kittlas lite av spänningen och fortsätter att titta. Det gör inte jag. Jag tycker det är så jäkla läskigt att jag stänger av. Jag hatar verkligen när huvudpersoner klantar sig. Just nu överväger jag om jag ska dra iväg ett mess till dottern så att hon kan berätta snabbt och skoningslöst för mig vad som kommer att hända. Då behöver jag liksom inte pinas och oroa mig så länge. Allvarligt, finns det någon mer än jag som är så här?   


Idag har jag varit hos C och fått håret färgat, klippt och tunnat. Än en gång förvånar hon mig genom att bli klar på strax under två timmar. Imponerande  


Nu har jag plockat undan alla prylar från nedervåningen för imorgon blir det städat här. Det är verkligen obeskrivligt skönt att komma hem till ett nystädat hus en fredagseftermiddag. Varför gjorde vi inte så här när livet var som mest hektiskt? Nåja, det är aldrig för sent att lära sig nya klokskaper.



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards