petrasperspektiv

Alla inlägg den 5 juli 2015

Av petrasperspektiv - 5 juli 2015 21:11

Det är varmt som fasen ute. Innan idag var det 32 grader i skuggan. Antingen gnäller man över det eller gör man det inte. Jag gör det INTE. Halleda, jag har längtat efter sol och värme i evigheter nu. Skulle jag då gnälla när det äntligen är varmt och gott? Nixelipix. Vi for iväg (maken och jag) och köpte oss en pool istället. Det kommer att bli finfint att ha och svalka sig i under varma dagar. Det enda som är lite jobbigt är att den här riktiga göttevärmen verkar försvinna redan imorgon. Det tycker jag är synd. Jag gillar riktig göttevärme. Förhoppningsvis kommer den tillbaka.


För övrigt har dagen gått i sakta lunk. Det har varit frukost på altanen, Kristianstadssväng och poolköp, montering av pool och framförallt fyllning av pool (tar galet lång tid), lite boklyssning, virkning och allmänt småprat i solstolen. Vi krönte denna underbara slappedag med att äta middag på altanen tillsammans med svärföräldrarna som kom inom för att beskåda poolen. Nu sitter vi i uterummet och njuter av medelhavsvärmen och det faktum att vi inte fryser ett enda dugg. Underbart!



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards