petrasperspektiv

Alla inlägg den 21 april 2014

Av petrasperspektiv - 21 april 2014 19:07

En sån dag har jag idag. En sån dag när jag inte vet vad jag vill göra och då gör jag ingenting. Jag hatar att göra ingenting. Såna dagar räknas även att läsa och titta på tv till "ingenting-klassen". Det är liksom inte tillräckligt mycket "göra" i de aktiviteterna. 

Jag vet att jag borde plugga men det känns inte kul alls. Jag vet att jag borde ta tag i mitt liv och sy dit den där dragkedjan jag har sån ångest över att sy dit eftersom jag kan sätta mitt huvud på att det kommer att bli fel. Men det känns inte kul det heller. Jag skulle kunna gå en runda men efter rodden på gymmet är benen lite geleaktiga och jag har redan duschat en gång idag och tänker sannerligen inte göra det en gång till. 


Även om jag har en lågaktivitetsdag idag så har påsken varit toppen! Bara det att båda barnen varit hemma är ju fullt tillräckligt för att göra mig glad. I fredags hade vi kalas för dem och släkten var här. Fullt ös och fina presenter blev det då. I lördags var vi en runda på stan bara för att det var härligt. Solen sken och det var varmt och gott och mycket folk på stan. På eftermiddagen solade vi på altanen. Gött! Igår var det först styrketräning, sen däckbyte, sen utflykt och sen lite altanhäng och för min del avslutades dagen med tjefest med bästa vännerna. C har införskaffat en badtunna och där satt vi och pratade, skrattade och njöt av den goa värmen i vattnet i några timmar. Jäklar vad härligt det var! Lägg därtill supergod mat, gott vin och en suverän cheesecake. Mmm, ni fattar?;)


Nähä, nu ska jag ta tag i mitt liv. Jag kanske ska testa att sy dit dragkedjan även om det finns risk för ett psykbryt. Hmm, jag funderar på det en stund.

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards