petrasperspektiv

Direktlänk till inlägg 13 maj 2014

Jag vet inte vad som hänt

Av petrasperspektiv - 13 maj 2014 19:55

I vanliga fall gör jag allt i extremt god tid. Ett exempel på det är när jag pluggade så var alltid mina arbeten klara så pass tidigt att jag verkligen inte kunde skicka in dem när de var klara utan jag var tvungen att hålla lite på dem så jag inte skulle framstå som onormalt pluggig;). 

Just nu har jag så sjukt mycket som ska bli klart och så många måsten och tankar att det bara snurrar i huvudet och vore jag mitt vanliga jag så skulle jag haft lätt panik. Men nu är jag mitt ovanliga jag och bara jobbar på och tänker att "jaja, det ordnar sig". Jag tänker ALDRIG "det ordnar sig" i vanliga fall. Det är liksom mera makens sätt att angripa saker. Men nu gör jag det och jag måste ju säga att det är ganska skönt. Hoppas det fortsätter att vara det:)


Igår lärde vi oss att dansa cha cha (stavas det så?). Ni som känner mig vet att kordinationen i mig saknas och att jag förmodligen har två vänsterfötter plus en hjärna som inte klarar av att memorera. Jag måste ju ha allt i sitt sammanhang för att det ska bli bra. MEN igår mötte jag lärarna som kunde lägga upp undervisningen på en suverän nivå och jag kunde verkligen hänga med OCH tycka att det var kul! Halleda vad kul det var! Lärarna var inga mindre än Let's Dance-Cissi och hennes kollega Yvo och jag fattar hur de kan få alla att lära sig att dansa i Let's Dance. Jag tror hela skolan är beredd på att skriva under på att vi gärna hade haft danslektioner varje vecka.:)


Idag var jag borta och kikade när en film som ska användas i vår framtida musikal skulle filmas. Det var sexorna på skolan som tillsammans med några elever från grundsär, Cissi, Yvo och Lina Wägbo spelade in en film om mobbing och det jag såg var så himla bra att jag blev alldeles rörd. Vilken lycka att få vara delaktig i en sådan verksamhet som är så kreativ, varm och klok. All heder åt projektledaren S som är hjärnan och hjärtat bakom det mesta!


Nu ska jag kolla på hockey-VM. Sverige mot Norge. Det borde bli lätt som en plätt;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av petrasperspektiv - 16 januari 2022 13:25

...hur det känns att vara förkyld för under pandemin har en ju koll på alla möjliga symptom och några sådana har jag alltså inte haft sen 2019. Men nu är jag påmind om hur det är när näsan rinner konstant och nysningarna duggar tätt. Som tur är så är...

Av petrasperspektiv - 19 november 2021 20:31

Nu är jag alldeles nyss hemkommen efter två dagar i Malmö och certifieringsutbildning i coaching. Jag är helt slut men samtidigt också fylld med energi, beslutsamhet, boost av all underbar feedback och glädje över allt vi i gruppen delar med varandra...

Av petrasperspektiv - 12 oktober 2021 20:27

Så kom äntligen dagen när jag kunde träffa mina goa kollegor i ledningsgruppen. Tänk att vi fick vistas i samma lokal och prata med varandra utan en skärm emellan. Vilken helt underbar känsla och upplevelse! Som vanligt när vi träffades så blev det e...

Av petrasperspektiv - 2 oktober 2021 16:50

Nu när jag studerar har jag märkt att det inte är helt lätt att skilja på "arbete" och ledighet eller på vardag och helg. Det är verkligen på både gott och ont men mest på gott tror jag. Det goda i det är att få välja när jag vill göra saker och hur ...

Av petrasperspektiv - 24 september 2021 22:04

Mmm, uppgifterna i båda kurserna är inlämnade för bedömning och nu är det bara att vänta och se om jag har fattat uppgifterna rätt eller fel, om jag har varit tillräckligt analytisk och om det håller den nivå som krävs rent allmänt. Jag gjorde missta...

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards