petrasperspektiv

Alla inlägg den 4 maj 2014

Av petrasperspektiv - 4 maj 2014 21:35

Äntligen tar jag mig tid att stanna upp och reflektera lite. Jag sitter alldeles ensam i dotterns lägenhet i Bjärnum och väntar på att hon ska komma hem från helgens äventyr i Göteborg. Sonen är precis lämnad i Hässleholm för vidare transport till Oskarshamn. Jag ska bara ringa och kolla så han är vaken när tåget kommer till Växjö så han inte missar att byta. Han somnar ju på två röda den gossen och alla curlar vi på olika sätt;)


Imorgon är det rektorsutbildning med seminariegruppen i Hässleholm. Alltid trevligt och väldigt givande och det blir det alldeles säkert imorgon också. Jag tänker mig hinna med en liiiiiten runda på stan i Hässleholm innan jag åker tillbaka till Bjärnum. Det finns faktiskt en del roliga små affärer i Hässleholm:) På kvällen ska jag och dottern umgås. Härligt!


På tisdag är det styrelsemöte. Det sista för min del för sedan lämnar jag över ordförandeskapet till någon annan. Nu ska jag göra andra saker. Jag har redan kollat upp lite grejer som verkar roliga. Jag ska verkligen ALDRIG sluta med att börja med nya saker. Jag vill hela tiden lära mig nya saker och utvecklas och den dagen jag inte längre gör det vissnar jag nog bort. 


Idag var det golfdags igen och vanlig ordning var det jag, maken och svärfar. Det är roligt det där med golf. Jag har alltid upplevt min svärfar som den lugnaste, minst stressade människan på jorden MEN på golfbanan visar han minsann lite temperament. Tänk att golf kan locka fram alla slags känslor och humör:)


Nähä, ringa och kolla så sonen inte somnat var det ja! Ha en härlig vecka!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards