petrasperspektiv

Alla inlägg under juni 2016

Av petrasperspektiv - 6 juni 2016 20:36

Andra vattenläckan på ett par veckor. Så dålig tajmning. Vi har rätt många andra saker att lägga våra pengar på just nu i student- och semestertider. Suck, suck och suck igen.

Nu tänker jag deppa, bryta ihop lite grann för att sedan ta nya tag och tänka konstruktivt. Just nu orkar jag inte det...Vi har ju för sjutton inte ens fått ihop köket helt efter vattenläckan där och nu är det badrummens tur. Måste vi bryta upp golvet där uppe och taket där nere bryter jag ihop. På riktigt:(


Av petrasperspektiv - 2 juni 2016 20:55

...det var dags för tandläkarbesök eftersom en bit av en lagning hade trillat bort. En vanlig människa tycker oftast inte att det är så himla farligt, mer än i plånboken, men jag har ångest på riktigt. Jag mår fysiskt illa, jag kan knappt inte äta och när jag får i mig något lämnar det kroppen igen ganska kvickt, hjärtat slår snabbare än vanligt och humöret är på botten. I detta skick kom jag alltså till tandläkaren idag. Livrädd för vad de skulle hitta för något den här gången. Väldigt sällan är det bara en lagning när det strular bland mina tänder. Ånej, det är mer åt operation/rotfyllning/utdragningshållet. Riktigt dramatiskt och ångestframkallande alltså. Men, idag var dagen jag slapp de riktigt hemska sakerna. Först fick jag bedövning och den var så skickligt lagd att jag definitivt inte kände någonting. Sedan började tandläkaren att fixa till tanden och det gick som på räls och cirka 20 minuter senare var jag klar. 1550 kronor fattigare men vad gör det när jag kom så lindrigt undan! Jag drog glatt mitt kort och sedan stack jag kvickt därifrån innan de kom på att de hade glömt att berätta någon hemskhet;-)

Nu håller jag tummarna för att jag inte ska ha något tandstrul på länge. Helst aldrig nånsin igen men det vore väl för mycket begärt:-)


Jag vet att jag tjatar rätt mycket om vädret men strålande solsken och 27 grader i skuggan är verkligen helt magiskt gött. Särskilt om man inte hade behövt jobba. Men nu behöver jag det och då är det ändå härligt att de som antingen har utejobb eller är lediga får njuta av göttevädret. 


Idag var tanken att mitt och kollegan P:s självständiga arbete på rektorsutbildningen skulle varit klart. Det är det inte. Suck. Det innebär att vi måste bryta semestern i juli för att skriva klart det då. Det är så klart riktigt tråkigt MEN om jag ska se positivt på det så är det himla trevligt att träffa P och tre dagar så där mitt i sommaren kan ju bli riktigt kul;-)


På tal om att umgås och ha trevligt så umgicks jag med P och E igår kväll. Pizzor från Coffee House, en flaska rött och en balkong i kvällssol och så två helt underbara vänner. Livet blir inte mycket bättre än så. Att vi sedan kläckte en masssa kreativa idéer och pratade en massa om allt vi skulle vilja göra gjorde inte hela saken sämre. Vi behöver leva i hundra år till om vi ska hinna med allt;-)


Idag var det landskamp i fotboll och gamla eleven Amanda gjorde mål! Åh, så himla roligt att se! Härligt jobbat!


Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards