petrasperspektiv

Alla inlägg den 19 februari 2014

Av petrasperspektiv - 19 februari 2014 21:33

...att jobba hemifrån och ha tv:n på med så pass lågt ljud att det inte stör men är tillräckligt högt för att jag ska märka när det händer något speciellt och då lyfter ögonen från det jag håller på med. Det sättet att arbeta har idag gjort att jag har skissat på en arbetsgång kring organisationen för nyanlända elever, pratat i telefon med lite olika människor och läst cirka en halv bok om problemskapande beteende OCH sett Sveriga göra fem mål i hockeyn och vinna brons i sprinstafetten på både herr- och damsidan. En bra dag helt enkelt.

Att den sen avslutades med en 90 minuter lång runda som kändes som en tiominutersrunda för att vi hade så mycket att prata om var inte på något sätt fel. Svettig och dan kom jag hem och snäll som maken är så lagade han mat och jag kunde roa mig med att prata med dottern under tiden. Som sagt, en bra dag.

Imorgon är det juridikstudier som gäller. Mycket läsning är det nu.

Idag lyssnade jag dessutom klart på "En man som heter Ove". En klart läsvärd bok. Jag trodde den skulle vara humoristisk rakt igenom men det är den inte. Den är visst riktig rolig på sina ställen men den är mer eftertänksam och i viss mån sorglig än rolig. Fredrik Backman är en riktigt bra författare tycker jag.

Imorgon ska jag styrketräna. Ojojoj, vi får se i vilket skick jag är efter det. Jag har inte styrketränat sen i början av januari och det lär ju märkas i kroppen. Varför blir det så att man plötsligt inte hittar tiden, eller prioriterar bort träningen när man vet hur fruktansvärt jobbigt det är att komma tillbaka? Suck...

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards