petrasperspektiv

Alla inlägg den 5 april 2013

Av petrasperspektiv - 5 april 2013 19:39

...att jag inte lever på att skriva blogginlägg. Då hade det varit fattigt nu;-)


Det är inte så att det inte händer saker det är bara det att jag inte är så skrivinspirerad för tillfället. Jag är överhuvudtaget inte så sociala-medier-på-hugget just nu. Det finns faktiskt dagar jag antingen inte alls besöker eller bara är inom en snabbtitt på Facebook. Varför vet jag inte. Jag gillar det och tycker det är ett fantastiskt socialt forum.


Den här veckan har det varit påsklov och det har inneburit en rad ytterst bra saker. Bland annat:

1. Barnen har sovmornar och jag behöver inte bli ilsken på sonen när han, i motsats till sin mor, äter frukost på ett oerhört tidsoptimistiskt sätt;-)

2. Jag har kommit hem till färdig middag. Det gillas väldigt!

3. Jag har fått sjukt mycket gjort på jobbet. Jag trodde innan lovet att jag skulle kunna kompa ut en halvdag eller så men det är så himla gött att få beta av saker som legat och väntat på att bli gjorda i flera veckor att det var värt de extratimmarna jag har jobbat i veckan. För nu är de akuta stora sakerna avklarade.

Alltså har jag njutit av påsklovet en massa trots att jag inte varit ledig. Men nu är det helg och jag är ledig. I alla fall tills söndag lunch när jag och kollegan far iväg till kungliga huvudstaden där Matematiklyft och annat jobb väntar. Dessutom har hon lyckats lura iväg mig på fotboll på måndag kväll. MAIF möter Djurgården (tror jag det var) och det ska vi se.Halleda Jag som somnar när jag tittar på fotboll;-)


Igår var en härlig kväll. Då träffade jag mina goa kursvänner från förra året. Tänk att man kan tycka så mycket om människor man egentligen inte träffat så mycket. Det är nog för att vi på kursen fick lära känna varandra utan och innan för de känns verkligen som gamla vänner. Härligt!


Maken jobbar, dottern jobbar, sonen spelar gitarr på rummet och jag har nyss tränat enligt PT:ns anvisningar. Jajamensan, jag sköter mig fortfarande. Åtminstone på träningsfronten. På godisfronten är karaktären svagare dock...Det är inga enorma mängder men det stör mig att jag plötsligt har tryckt i mig choklad och knappt märkt hur det gick till. Skärpning Petra!


Nu ska jag i alla fall tända lite ljus och skapa lite fredagsmysstämning här hemma. Strax börjar Let´s Dance och är jag extremt övertygande kanske jag kan lura sonen att titta lite på det med mig. Fast då får jag nog vara väldigt övertygande;-)


Ha en härlig fredagskväll!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards