petrasperspektiv

Alla inlägg den 30 augusti 2021

Av petrasperspektiv - 30 augusti 2021 19:43

Japp, nu är jag igång med studierna på Linnéuniversitetet! Idag har vi fått en kort introduktion av sådant som ska göras och en snabbgenomgång av hur man kan tillgodoräkna sig tidigare studier. En extremt glad nyhet är att eftersom jag läst Rektorsutbildningen på Linné och att jag har läst en massa poäng på olika program och kurser så behöver jag inte göra de valbara kurserna till våren. Dessutom visade det sig att jag redan nu även kan läsa de kurserna jag skulle ha läst om ett år. Detta kan innebära att jag, trots allt, kan läsa den tvååriga halvfartsutbildningen på helfart under ett år istället. Det blir ju inte riktigt lika lugnt och skönt som jag hade börjat ställa in mig på men å andra sidan är jag ju klar redan efter ett år och det kan ju ha andra fördelar. 

Det här innebär att jag börjar nästa delkurs redan på fredag och från att känna att jag hade stenkoll på datum för träffar och examinationer samt litteratur så är jag tillbaka på ruta 1 och ber till högre makter att inga nya bokningar ska krocka med sådana som redan är inplanerade. 


Nu blir det en mugg kaffe i fåtöljen och vila hjärnan lite genom att titta på något som inte kräver något som helst tankearbete:-)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards