petrasperspektiv

Direktlänk till inlägg 31 juli 2016

Summering

Av petrasperspektiv - 31 juli 2016 17:22

Jaha, då var det dags att börja jobba imorgon. Jag har (med undantag för tre dagar i juli med rektorsutbildningsstudier) varit ledig sedan den 9 juni. Det var verkligen länge sedan jag var ledig så lång tid i sträck. Jag undrar hur lång tid det tar att kicka igång jobbdelen av hjärnan...Just nu är hela hjärnan bara inställd på att ta dagen som den kommer, inga måsten eller inga tider att passa. Det har varit gött.


Vad har jag då gjort under alla dessa lediga dagar?

Det började med studentfirande av sonen i Oskarshamn i dagarna tre. Efter det var det USA i tre veckor med familjen. Som en parantes kan jag säga att det nog förmodligen var de tre bästa veckorna i mitt liv och då har det ändå varit ett bra liv;-) Åh, vilken kanonsemester det var. Önskar jag kunde vrida tiden tillbaka.


Väl hemma i Sölvesborg igen började planeringen av studentfest nummer två som sedan hölls på lördagen med en massa härliga människor.


Efter det följde två veckor av total vila. Ja, alltså det var ju en del små utflykter och lite golfspel och annan träning men det var oplanerade veckor när vi gjorde det som föll oss in. Skönt! 


Sen avslutade vi med en Oskarshamnsvistelse. Vi har bott på Gunnarsö i husvagnen men vi har också inrett och fixat med sonens lägenhet. Nu är den i det närmaste färdigfixad och vi är hemma. Sonen är i Oskarshamn och dottern i Gbg. Vardagen börjar imorgon MEN sommaren är INTE slut och det gäller att njuta av varenda minut. Jag älskar sommarkvällar som tillbringas antingen på altanen eller uterummet med en bra bok, sällskapsspel eller något annat kul att göra och timmarna jag har tittat på tv denna sommar är lätträknade. Titta på tv kan jag göra övriga årstider...


Nästa helg börjar hockeysäsongen. För maken. Japp, ni läste rätt. Galningen ska börja spela hockey vid 48 (snart) års ålder. Ganska coolt och modigt är det också även om det är galet;-) Givetvis samlas hela familjen för att uppleva detta på plats och har ni inget särskilt för er kan ni ju komma och kolla i Kallinge ishall:-)


Nu ska jag göra det tråkigaste när man kommer hem från semestern; packa upp. Suck. SEN ska jag lägga mig i soffan i uterummet och läsa. DET är härligt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av petrasperspektiv - 16 januari 2022 13:25

...hur det känns att vara förkyld för under pandemin har en ju koll på alla möjliga symptom och några sådana har jag alltså inte haft sen 2019. Men nu är jag påmind om hur det är när näsan rinner konstant och nysningarna duggar tätt. Som tur är så är...

Av petrasperspektiv - 19 november 2021 20:31

Nu är jag alldeles nyss hemkommen efter två dagar i Malmö och certifieringsutbildning i coaching. Jag är helt slut men samtidigt också fylld med energi, beslutsamhet, boost av all underbar feedback och glädje över allt vi i gruppen delar med varandra...

Av petrasperspektiv - 12 oktober 2021 20:27

Så kom äntligen dagen när jag kunde träffa mina goa kollegor i ledningsgruppen. Tänk att vi fick vistas i samma lokal och prata med varandra utan en skärm emellan. Vilken helt underbar känsla och upplevelse! Som vanligt när vi träffades så blev det e...

Av petrasperspektiv - 2 oktober 2021 16:50

Nu när jag studerar har jag märkt att det inte är helt lätt att skilja på "arbete" och ledighet eller på vardag och helg. Det är verkligen på både gott och ont men mest på gott tror jag. Det goda i det är att få välja när jag vill göra saker och hur ...

Av petrasperspektiv - 24 september 2021 22:04

Mmm, uppgifterna i båda kurserna är inlämnade för bedömning och nu är det bara att vänta och se om jag har fattat uppgifterna rätt eller fel, om jag har varit tillräckligt analytisk och om det håller den nivå som krävs rent allmänt. Jag gjorde missta...

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards