petrasperspektiv

Direktlänk till inlägg 6 juli 2016

Sömnbrist och marknad

Av petrasperspektiv - 6 juli 2016 20:51

Just nu håller jag på att lära mig vad jetlag betyder. Att tre veckor i USA kan ställa till det så himla mycket med sömnen! När vi for dit anpassade vi oss direkt och det var inga problem att backa 6 timmar i tiden men nu när vi är hemma igen betalar jag mångdubbelt för tidsförändringen. Imorse somnade jag vid halv sex. Då hade jag prövat alla knep jag kan hela natten för att åtminstone bli liiiiiite trött men icke sa nicke. Pigg som en lärka var jag. Tur då att det är tv-sändningar dygnet runt och att det har kommit en ny säsong av Orange is the new black på Netflix;-)

Nu är jag trött som en gnu men jag tänker inte falla i powernap-fällan en gång till. Nix, här ska bitas ihop tills jag stupar i säng. Måtte jag sedan inte vakna 1,5 timme senare och vara supervaken. Då tror jag att jag bryter ihop...


Idag har det varit värsta skitvädret med ösregn så gott som hela tiden. Ett helt värdelöst marknadsväder alltså... Men, det är bara att bita ihop och ta sig ner till stan för är det marknad så är det. Alltså gick jag en runda där och tittade på lite olika saker men det blev inget handlat mer än på MQ där jag hittade ett jättefint linne till mig själv och coola strumpor till sonen. 


Efter det lagade jag middag och sen har jag hängt i uterummet eftersom maken tittade på film och när han väljer film är det rätt sällan jag tycker de är bra. Jag tycker mest han väljer stökiga och högljudda filmer och de tycker jag bara är jobbiga. Alltså lyssnar jag på min ljudbok och gör annat i uterummet istället:-)


Imorgon ska jag på undersökning hos tandhygienisten. I vanliga fall är jag hysteriskt orolig för det men är det något gott sömnbrist bär med sig så är det trötthet. Och just nu är jag så trött att jag inte ens orkar oroa mig för besöket. Vi får väl se om jag är lika cool imorgon bitti. Förmodligen inte...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av petrasperspektiv - 16 januari 2022 13:25

...hur det känns att vara förkyld för under pandemin har en ju koll på alla möjliga symptom och några sådana har jag alltså inte haft sen 2019. Men nu är jag påmind om hur det är när näsan rinner konstant och nysningarna duggar tätt. Som tur är så är...

Av petrasperspektiv - 19 november 2021 20:31

Nu är jag alldeles nyss hemkommen efter två dagar i Malmö och certifieringsutbildning i coaching. Jag är helt slut men samtidigt också fylld med energi, beslutsamhet, boost av all underbar feedback och glädje över allt vi i gruppen delar med varandra...

Av petrasperspektiv - 12 oktober 2021 20:27

Så kom äntligen dagen när jag kunde träffa mina goa kollegor i ledningsgruppen. Tänk att vi fick vistas i samma lokal och prata med varandra utan en skärm emellan. Vilken helt underbar känsla och upplevelse! Som vanligt när vi träffades så blev det e...

Av petrasperspektiv - 2 oktober 2021 16:50

Nu när jag studerar har jag märkt att det inte är helt lätt att skilja på "arbete" och ledighet eller på vardag och helg. Det är verkligen på både gott och ont men mest på gott tror jag. Det goda i det är att få välja när jag vill göra saker och hur ...

Av petrasperspektiv - 24 september 2021 22:04

Mmm, uppgifterna i båda kurserna är inlämnade för bedömning och nu är det bara att vänta och se om jag har fattat uppgifterna rätt eller fel, om jag har varit tillräckligt analytisk och om det håller den nivå som krävs rent allmänt. Jag gjorde missta...

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards