petrasperspektiv

Direktlänk till inlägg 26 maj 2015

Lycka och glädje

Av petrasperspektiv - 26 maj 2015 21:13

Idag var det dags för lycko- och glädjepåfyllning. Det var dags för "The Concert"- en konsert med grundsärskolan, gymnasiesärskolan, daglig verksamhet, grundskolan och en massa härlig personal, artister och andra som behövs för att en föreställning ska bli bra och komplett.


Det som framfördes var låtarna som är stommen i det som ska mynna ut i en musikal nästa vår. Konserten var helt magisk. Det var glada medryckande låtar och det var lugna låtar med fint budskap. Som vanligt hängde jag med i hela känsloregistret så jag har både skrattat, klappat takten, dansat bollywood med en oerhörd känsla ;) och gråtit för att jag var rörd och för att det var så himla fint. 


Imorgon är det dags igen och jag är så glad över att jag får uppleva detta härliga även imorgon. Jag älskar mitt jobb<3


Vad har mer hänt?

Sonen har varit hemma i helgen och förgyllt vår tillvaro och nästa helg kommer dottern hem. Visserligen kommer hon att jobba en massa i sommar MEN jag får ha henne hemma i vardagen och det är en lycka svår att beskriva. Det ska bli underbart att ha familjen samlad i några härliga sommarveckor. Jag vill trycka in jättemånga roliga saker att göra samtidigt som jag bara vill njuta av det faktum att vi alla är hemma. Det får väl bli en mix av båda. 


Direkt efter nyår gick jag med i ett event på Fb som handlade om att man skulle klara av 100 motionspass innan midsommar. Det var en rätt rolig grej tyckte jag och jag har noga bokfört mina pass och förra veckan nådde jag det hundrade passet. Wow! Lite impad är jag av mig själv med tanke på att jag innan septemer förra året och min start på Open gym såg det som vrickat och typ sjukligt att träna och att träna 4-6 pass i veckan var direkt korkat. Hehehe, jag har ändrat lite tänk i den frågan;-) Nu har jag utökat eventet bara för mig själv och siktar på totalt 220 innan nyår:-) Skulle jag inte klara det så är det inte hela världen men om det funkar så är det en rolig grej:-)

Imorgon bitti klockan sex ska jag i alla fall göra pass 104/220:-)


Nu ska jag borsta tänderna, tvätta bort sminket, byta till pyjamas och sjunka ner under en filt i soffan. En avancerad gissning är att jag sover inom en kvart:-) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av petrasperspektiv - 16 januari 2022 13:25

...hur det känns att vara förkyld för under pandemin har en ju koll på alla möjliga symptom och några sådana har jag alltså inte haft sen 2019. Men nu är jag påmind om hur det är när näsan rinner konstant och nysningarna duggar tätt. Som tur är så är...

Av petrasperspektiv - 19 november 2021 20:31

Nu är jag alldeles nyss hemkommen efter två dagar i Malmö och certifieringsutbildning i coaching. Jag är helt slut men samtidigt också fylld med energi, beslutsamhet, boost av all underbar feedback och glädje över allt vi i gruppen delar med varandra...

Av petrasperspektiv - 12 oktober 2021 20:27

Så kom äntligen dagen när jag kunde träffa mina goa kollegor i ledningsgruppen. Tänk att vi fick vistas i samma lokal och prata med varandra utan en skärm emellan. Vilken helt underbar känsla och upplevelse! Som vanligt när vi träffades så blev det e...

Av petrasperspektiv - 2 oktober 2021 16:50

Nu när jag studerar har jag märkt att det inte är helt lätt att skilja på "arbete" och ledighet eller på vardag och helg. Det är verkligen på både gott och ont men mest på gott tror jag. Det goda i det är att få välja när jag vill göra saker och hur ...

Av petrasperspektiv - 24 september 2021 22:04

Mmm, uppgifterna i båda kurserna är inlämnade för bedömning och nu är det bara att vänta och se om jag har fattat uppgifterna rätt eller fel, om jag har varit tillräckligt analytisk och om det håller den nivå som krävs rent allmänt. Jag gjorde missta...

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards