petrasperspektiv

Alla inlägg den 3 maj 2015

Av petrasperspektiv - 3 maj 2015 19:28

Vad underbart det är att kunna dricka kaffet ute på altanen, ta på shorts och låta de vita benen blända omgivningen och få slumra en stund i solstolen. Det är nu man påminns om varför man längtar så mycket till sol och värme. Underbart.


Helgen har varit till belåtenhet om man undantar golfundan igår. Jag spelade som om jag aldrig hade hållt i golfklubbor förut. Suck. Övervägde en kort stund att sälja både spelrätt och klubbor men sansade mig sen. Jag får kanske investera i en lektion istället om jag inte får rätt på spelet på egen hand. 


Desto trevligare var dopet vi var på. Två små söta flickor med de härliga namnen Lydia och Kerstin döptes i Gualövs kyrka. Vilken helmysig liten kyrka! Kalla mig fördomsfull men jag hade inte väntat mig det. Gualöv och mysig har jag aldrig hört i samma mening...;-)


Imorgon är det chefsdag hela förmiddagen och sedan är det olika möten på eftermiddagen. Jag är inspirerad av dagens solsken och funderar starkt på att cykla fram och tillbaka till jobbet. Undrar om solen kommer att skina imorgon och om den inte gör det kommer det att bli intressant att se hur jag tänker snärja mig ur cykeltanken. Inte för att jag är orolig för jag är ganska uppfinningsrik i sådana situationer;-)



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards