petrasperspektiv

Direktlänk till inlägg 29 januari 2015

Analys av nuläge

Av petrasperspektiv - 29 januari 2015 20:09

Det är så man låter när man håller på med systematiskt kvalitetsarbete. Då berättar man inte hur läget är just nu utan använder sig av lite mer formella ord. Eller inte;-) Så skadad har jag inte hunnit bli:-) Men en hel del systematiskt kvalitetsarbete har det blivit på sistone och mer ska det bli nu när vi ska gå in i analysfasen. Varje gång vi varit rektorsutbildningsträffar önskar jag att dygnet hade fler timmar och att allt bara skulle flyta i verksamheten så jag hade haft tid att göra ett så bra jobb som jag hade velat. Men det är många saker som måste göras och man måste vara lite av trollkarl för att få tiden att räcka till. 


Jaja, just nu ägnar jag i alla fall tiden till att titta på hockey. IKO möter Växjö i J18 Elit. Just nu leder Växjö men jag hoppas verkligen att det vänder. Sonen är inte med. Han har hjärnskakning. Igen. Väldigt obra. Man blir ju rätt nervös som mamma när sådant här händer och två gånger på ett par månader är lite för ofta för att jag ska tycka att det är okej. Det borde verkligen bli strängare straff på dessa jäkla fultacklingar vid sargen. 2 minuters utvisning står absolut inte i proportion till vad tacklingen gav för följder. 


Nu börjar matchen igen och jag måste nog koncentrera mig lite. Imorgon är det möte, utbildning, träning, AW med jobbet och sedan vila. Det känns som ett bra fredagsupplägg:-)

 
 
Cecilia RockBabe Kärvegård

Cecilia RockBabe Kärvegård

13 februari 2015 09:11

Ja,2 minuter för en hjärnskakning är inte mycket till straff om man t ex jämför med vilket straffet skulle bli utanför rinken. Hoppas det blev vinst i alla fall.

Önskar dig en suverän fredag!

You Rock!!!

http://klokegard.se/blogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av petrasperspektiv - 16 januari 2022 13:25

...hur det känns att vara förkyld för under pandemin har en ju koll på alla möjliga symptom och några sådana har jag alltså inte haft sen 2019. Men nu är jag påmind om hur det är när näsan rinner konstant och nysningarna duggar tätt. Som tur är så är...

Av petrasperspektiv - 19 november 2021 20:31

Nu är jag alldeles nyss hemkommen efter två dagar i Malmö och certifieringsutbildning i coaching. Jag är helt slut men samtidigt också fylld med energi, beslutsamhet, boost av all underbar feedback och glädje över allt vi i gruppen delar med varandra...

Av petrasperspektiv - 12 oktober 2021 20:27

Så kom äntligen dagen när jag kunde träffa mina goa kollegor i ledningsgruppen. Tänk att vi fick vistas i samma lokal och prata med varandra utan en skärm emellan. Vilken helt underbar känsla och upplevelse! Som vanligt när vi träffades så blev det e...

Av petrasperspektiv - 2 oktober 2021 16:50

Nu när jag studerar har jag märkt att det inte är helt lätt att skilja på "arbete" och ledighet eller på vardag och helg. Det är verkligen på både gott och ont men mest på gott tror jag. Det goda i det är att få välja när jag vill göra saker och hur ...

Av petrasperspektiv - 24 september 2021 22:04

Mmm, uppgifterna i båda kurserna är inlämnade för bedömning och nu är det bara att vänta och se om jag har fattat uppgifterna rätt eller fel, om jag har varit tillräckligt analytisk och om det håller den nivå som krävs rent allmänt. Jag gjorde missta...

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards