petrasperspektiv

Alla inlägg under oktober 2013

Av petrasperspektiv - 12 oktober 2013 20:28

Nu for sonen iväg. Han ska "hem" till Oskarshamn för imorgon är det bortamatch i Borås och det är saker som ska hinnas med innan dess. Han följde med oss hem i torsdags kväll, efter Rögle-matchen, och har alltså varit hemma i nästan två dygn. Om man räknar bort tiden han har sovit har fördelningen på tiden varit cirka 20% hemma och 80% ishallen. Det är inte så konstigt. Den där hallen har varit hans andra hem i många år och kompisarna han har där är viktiga för honom. Så klart ryckte han ut och hjälpte till att hålla i hockeyskolan imorse när ordinarie tränare var sjuk också. Han är en riktig föreningsmänniska sonen. Härligt att se!

Nu sitter jag i soffan och lyssnar på härlig körsång i Körslaget och väntar på att dottern ska komma hem. Hon är också hemma den här helgen. I vanlig ordning är det mest jobb men lite fri tid och mys hemma blir det i alla fall. Den här helgen lever jag på ett tag. Tänk att en sån sak som samlad familj, som man tog för givet för inte alls länge sedan, kan vara så underbart energigivande.

Imorgon ska jag gå med C och så ska maken och jag styrketräna. Fint det. Jag behöver verkligen ta tag i mitt liv. Kanske lyckas det den här gången...

Ha en riktigt härlig kväll allihopa!

Av petrasperspektiv - 8 oktober 2013 19:29

Som idag. Idag hade jag bestämt mig för att plugga så gott som hela dagen med undantag för några nödvändiga avbrott för redan inplanerade möten. Motvilligt hade jag bestämt mig för att lägga hela dagen på studier. Men vad händer? Jo, när jag väl sätter mig älskar jag det och kan inte sluta. Jag gillar verkligen att sitta i soffan med fötterna på bordet, en bok i knät och ett kollegieblock bredvid mig att föra anteckningar i. Mycket motvilligt slet jag mig för att gå på möte, äta och gå på toaletten. Nu är klockan över sju och jag har bestämt mig för att nu får det vara nog för idag. Nu är det andra saker som ska göras. Som att dricka kaffe. Och titta lite på när Brynäs möter Fbk.



Av petrasperspektiv - 6 oktober 2013 20:13

Söndag kväll och jobb imorgon. Skönt. Oftast njuter jag väldigt mycket av lediga helger men den här helgen har jag mest saknat barnen och önskat att båda var hemma. När man sen inser att det inte kommer att ske förrän till jul är det inte konstigt att man blir låg. Jag har fattat att jag behöver aktivera mig så mycket att jag inte hinner tänka men jag har inte fixat det riktigt...

På torsdag får jag i alla fall träffa sonen i några minuter efter matchen och på fredag kommer dottern hem för att jobba hela helgen. Även om det blir så snuttstunder är det bättre än ingenting.

Nu ska jag kröna den här helgen med att sortera en maskin med trosor, kalsonger och strumpor. Suck...

Av petrasperspektiv - 2 oktober 2013 22:56

Så här kan en Petra-dag se ut:

Upp med tuppen och in i duschen. Har jag otur är det en tvätta-håret-dag. Mitt hår skojar man inte bort. Det är tjockare än tjockast och tar en evighet att tvätta. För att inte tala om att torka...

Sen är det frukost med kaffe och tidning. Det går ganska snabbt för jag har ju snoozat en 3-4 gånger så jag är lite i tidsnöd.

Ut till jobbet och börja beta av den GIGANTISKT långa att-göra-listan. Oftast missar jag kafferasten men idag var jag och tiggde till mig lite kaffe på Kronan. Sen var det möte och möte och sen skulle det varit ett möte till men då fick vi utrymma skolan för det var en rejäl gasläcka på skolan och räddningstjänst och polis kom dit. Allt hanterades väldigt bra och trots att vi på grund av vindriktningen fick flytta oss till en park i närheten var det aldrig kaos eller rörigt på något sätt. Trots allt så är det ju en hel del att tänka på att fixa och det tog ett tag innan allt var över.


Väl hemma blev det yoggi och mackor till middag för maken hade helt iskallt snott med sig resterna från igår. Hyggligt;-)


Eftersom eftermiddagen inte riktigt blivit som det var tänkt hade jag 32 oöppnade mejl som det var lika bra att gå igenom och det hann jag göra tillsammans med en efterlängtad kopp kaffe innan C kom hit och vi gick iväg på bio. Vi såg underbara Monica Z-filmen. Se den om ni inte redan gjort det! Riktigt, riktigt bra!


Väl hemma har jag sett på nyheterna och kollegan G som blir intervjuad:-) och så har jag skrivit en inlämningsgrej som ska in till högskolan senast imorgon. Vad har hänt med mig? Jag är mer typen som är klar med sånt så tidigt att det är pinsamt att skicka in det så tidigt. Det känns som att det inte blir så nu. Det händer lite för mycket oplanerade saker för att jag ska kunna vara planerad.


Nu ska jag prata lite med maken och styra upp dagen imorgon som, OM inga oförutsedda saker händer, ska innehålla jobb, gymträning och Live Arena-hockey från Frölunda.

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards