petrasperspektiv

Direktlänk till inlägg 31 maj 2017

Här händer det grejer

Av petrasperspektiv - 31 maj 2017 20:04

Länge tyckte jag inte att jag hade något särskilt att skriva om så antalet blogginlägg var minimalt men nu händer det så mycket att jag glömmer att blogga av den anledningen. Men jag tänkte att nu vore det på sin plats med en uppdatering. 

På familjefronten kan jag berätta att sonen bor hemma igen och jag njuter av varenda minut. Idag var det hans tur att laga middag. Det gillas skarpt. Dottern har fått jobb som artist. I Thailand! Jomensåatteeeehhh, varför nöja sig med Stockholm eller Europa när man kan bo i Thailand ett halvår?;-) Det allra, allra bästa med dotterns jobb är att nu får jag också åka dit. Inte kan vi låta henne fira jul och nyår alldeles ensam i Thailand. Nixelipix. Jag hade planer på Thailand nästa år när maken och jag varit gifta i 20 år men det är helt okej för min del att tidigarelägga. Jag kan säkert hitta ett nytt resmål för att fira bröllopsdagen när den kommer:-)


På jobbfronten händer det också saker. Jag ska nämligen byta kommun och uppdrag. Jag ska tillbaka till rektorsyrket som jag saknat så mycket men nu ska jag utöva det i Kristianstad kommun. Det känns verkligen jättekul! Det är en utmaning att börja på ett helt nytt ställe där jag inte långa vägar har samma koll som här i lilla Sölvesborg där jag känner allt och alla och alltid har koll på vem jag ska kontakta i olika frågor men jag gillar utmaningar så det ska nog gå bra.


På fritidsfronten så har det också hänt saker. Jag är numera ordförande i SIK. Igen. Vi har haft vårt första styrelsemöte och maken till kreativitet och positivt tänkande har jag sällan stött på. Det känns verkligen riktigt roligt!


På träningsfronten händer det desto mindre kan jag berätta. Jag är något så sjukt omotiverad och opeppad att jag inte känner igen mig själv. Det enda jag sköter är promenaderna och jag antar att det är bättre än inget men det stör mig att jag inte kan hitta gnistan. Förslag på hur jag ska komma igång med träningen mottages tacksamt. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av petrasperspektiv - 16 januari 2022 13:25

...hur det känns att vara förkyld för under pandemin har en ju koll på alla möjliga symptom och några sådana har jag alltså inte haft sen 2019. Men nu är jag påmind om hur det är när näsan rinner konstant och nysningarna duggar tätt. Som tur är så är...

Av petrasperspektiv - 19 november 2021 20:31

Nu är jag alldeles nyss hemkommen efter två dagar i Malmö och certifieringsutbildning i coaching. Jag är helt slut men samtidigt också fylld med energi, beslutsamhet, boost av all underbar feedback och glädje över allt vi i gruppen delar med varandra...

Av petrasperspektiv - 12 oktober 2021 20:27

Så kom äntligen dagen när jag kunde träffa mina goa kollegor i ledningsgruppen. Tänk att vi fick vistas i samma lokal och prata med varandra utan en skärm emellan. Vilken helt underbar känsla och upplevelse! Som vanligt när vi träffades så blev det e...

Av petrasperspektiv - 2 oktober 2021 16:50

Nu när jag studerar har jag märkt att det inte är helt lätt att skilja på "arbete" och ledighet eller på vardag och helg. Det är verkligen på både gott och ont men mest på gott tror jag. Det goda i det är att få välja när jag vill göra saker och hur ...

Av petrasperspektiv - 24 september 2021 22:04

Mmm, uppgifterna i båda kurserna är inlämnade för bedömning och nu är det bara att vänta och se om jag har fattat uppgifterna rätt eller fel, om jag har varit tillräckligt analytisk och om det håller den nivå som krävs rent allmänt. Jag gjorde missta...

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards