petrasperspektiv

Alla inlägg under april 2016

Av petrasperspektiv - 29 april 2016 20:39

Nu sitter jag i soffhörnet i sonens lägenhet i Oskarshamn. Förmodligen är det här den sista helgen vi tillbringar här och har det mysigt i lägenheten. Nästa gång vi kommer upp ska hela lägenheten tömmas och städas. Tänk att tre år går så himla fort. Det känns inte alls länge sedan vi lämnade sonen med packning och allt hemma hos tränaren J där han bodde i någon månad innan hans egen lägenhet blev ledig.
Mycket har ju i och för sig hänt under de här åren. Sonen är numera en ganska självständig individ. Så klart finns det saker han fortfarande kan behöva hjälp med men att sköta ett hushåll kan han. Vi har INTE riktigt samma krav på renlighet och ordning men för att vara 19 år så är han oerhört mogen och redig och duktig på att laga mat. När jag var 19 vetisjutton om jag ens kunde koka ägg. Men jag var ju extrem på det hållet;)

Dottern är på väg till Kreta där det är cirka 25 grader varmt. Jag är inte bara lite avis. Jag är jätteavis. Men jag biter ihop och står ut i sex veckor. Sen får jag också lite sol på mig och det ska bli såååå skönt:)

Hmm

Av petrasperspektiv - 25 april 2016 22:26

Måndag kväll, trött som en gnu. Jobb, träning (hit cage med bästa och hårdaste och pushande LG), möte och annat smått och gott och nu har jag landat i soffan och slösurfar på datorn. Jag är inne på reseklubben jag är med i. Jag har hittat två suveräna resor. 4 dagar i Prag och 5 dagar på Kreta, båda med måltider och roliga aktiviteter och båda till kanonpris. Det går bara inte att välja. Förmodligen slutar det med att jag bokar båda?
Att ligga på en strand med en bok i ena handen, en god drink i andra och solen gassandes över mig är en bild jag har svårt att släppa just nu. Ååååhhh, vad jag hade velat ha det så. Men, jag har andra, viktigare, saker att stå i först. Tex att tömma sonens lägenhet och städa densamma, planera och genomföra sonens student och så är det ju en USA-tripp med min favoritfamilj som väntar. Det gillas. Mycket??

Av petrasperspektiv - 20 april 2016 20:51

På facebook får jag (och andra antar jag) varje dag en uppdatering om vad jag skrivit exakt det datumet tidigare år. En himla trevlig idé måste jag säga. Det är kul att bli påmind om saker jag nästan har glömt. Idag för två år sedan t.ex hade maken utbildning i hur man byter däck på bilen för sonen och dottern. Jag höll mig mycket smart undan och åtog mig uppdraget att fotografera och föreviga kursen. Man är väl inte helt dum;-)

En annan sak jag kunde konstatera är att den 20 april måste vara ett magiskt soldatum. Så gott som varenda år sedan 2010 har jag skrivit om hur himla fint väder det är och hur solen skiner. Så också idag. Idag intogs kaffet efter maten ute på vår jobbebalkong. Fattar ni vilken oerhörd lyx det är att ha en uteplats där vi kan sitta och äta, fika OCH för all del jobba? Underbart!


Efter jobbet slängde jag mig i solstolen på altanen i cirka 10 minuter där jag fick känna dofterna av grannens korvgrillning. För att inte bryta ihop av avundsjuka och sugenhet på korv fick jag gå in, äta några sked kvarg (verkligen en riktigt kass ersättning) och göra mig reda för att cykla till kören.


Kommunen har ju erbjudit alla oss kommunanställda att få vara med och sjunga i kör. Det är en del i friskvårdssatsningen och jag måste bara säga att den som kom på det är ett geni. Få tillfällen i veckan ger mig lika mycket energi som när jag är på körövningen. Härliga människor som alla har nära till skratt, en härlig körledare och så helt underbara sånger. Ni fattar! Det jag inte fattar är att vi inte är massor med människor där. Om det erbjuds en ny omgång MÅSTE ni bara vara med!


Nu har jag precis ätt min hemmagjorda, supergoda fisk- och skaldjurssoppa och landat i soffan. En ruta till min poncho är virkad och det vetifasen om jag gör rätt men eftersom ingen vet hur den ska se ut enligt mönstret så gör jag som jag vill. Det blir nog bra i slutändan:-)


Nu är det Grey's:-)

Av petrasperspektiv - 18 april 2016 21:01

Japp, då är jag hemma igen efter en veckas äventyr på andra orter. Först var det Stockholm och en massa nya kunskaper. Sen var det Göteborg och jobb och plugg. På kvällen var det redovisning av dottern och hennes klasskompisar och det var så himla bra!
På lördagen for jag vidare till Lund där maken mötte upp. Vi strosade på stan, tog en liten rundtur i domkyrkan, åt på en mysig grekisk restaurang och så for vi till hotellet och checkade in där. Vi bodde på Hotell Ideon, på 12:e våningen. Det är högt:)
Men nu är jag alltså hemma igen och planerar att så vara i någon vecka eller så;) Dagarna och kvällarna är knökfulla hela veckan med diverse roligheter. Ikväll var det zumba och idag körde M med oss. Mina ben skojar man inte bort just nu. Det är lite spaghetti-varning på dem:)
Nu ska jag virka, dricka kaffe och kolla Biggest Loser. Tantvarning på det?;)

Av petrasperspektiv - 12 april 2016 21:10

Jag är på konferens i Stockholm och jag måste ju bara ösa beröm över upplägg och innehåll på den här konferensen. Varenda föreläsning är precis så bra som den verkade vara när man läste om den innan. Jag har lärt mig en hel massa saker idag och jag har fått många nya tankar kring organisation och andra viktiga saker. Tänk då att konferensen fortsätter hela dagen imorgon också. Det finns helt klart en risk för att jag blir överintelligent. Eller, nja, det var kanske att ta i;-)


Efter dagens konferens blev det en liten runda på stan. Solen sken och det var riktigt varmt och gott. Till och med så varmt och gott att den riktiga shoppinggnistan inte ville infinna sig utan vi bara strosade omkring och njöt av omgivningarna, kollade lite på olika saker så där på en ytlig nivå och till slut hamnade vi på TGIF och åt en supergod italiensk burgare. Mums:-)


Nu har jag gått igenom vad som har hänt i världen via Facebook, kollat på Gympaläraren på tv och gjort mig redo för att somna exakt när som helst. Imorgon är det tidig uppgång och konferensstart. Hotellfrukosten här finns det absolut ingenting att anmärka på så det gäller att ha gott om tid på sig att njuta. Då är det värt att offra lite sömntid:-)



Av petrasperspektiv - 11 april 2016 19:58

Japp, jag är i min favoritstad, Stockholm. Jag är installerad på hotellet efter en lång promenad i denna vackra stad och en makalöst god middag på Jamie Oliver-restaurangen jag och K råkade trilla på. Pasta med musslor och en massa starka goda kryddor. Mums:)
Nu hade jag tänkt se Biggest Loser men den kanalen det går på finns inte på hotellet. Då får det bli hockey istället. Och så lite jobb förstås.
Imorgon är det ny kunskap som ska lagras. Programmet ser makalöst bra ut och jag hoppas verkligen att det lever upp till mina höga förväntningar.
Förresten har jag två hantelset på rummet. Det måste vara ett tecken;)

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards