petrasperspektiv

Alla inlägg den 27 december 2015

Av petrasperspektiv - 27 december 2015 22:04

Då var snart julledigheten över och i väntan på nyårsledigheten ska det studeras. Uppgiften som ska göras är en examinationsuppgift som "bara" ska vara på 6-9 sidor och ha triljoner reflektioner, analyser och litteraturhänvisningar. Detta i kombination med avsaknaden av en mall är tillräckligt för att skapa prestationsångest hos mig. Jag hatar verkligen på riktigt att skriva arbeten jag på förhand inte har en aning om hur de kommer att se ut när det är klart. Det är så inte jag. Jag gillar mallar och listor och förutsägbarhet. Men, jag lär inte få en mall så det är bara att gilla läget och börja skriva. Hör ni inte av mig på ett tag har jag brutit ihop;-)


Just nu befinner dottern sig i Norrland. Hon har en kompis vars familj har en fjällstuga och där ska hon nu tillbringa en vecka. Ånej, jag är inte alls avundsjuk. Jag ska ju ha jättekul med mitt skrivarbete;-)


Sonen spelade med OIK igår kväll. Han var inlånad och jag måste ju erkänna att lilla morsan var lite nervös innan (ja, under tiden också) men det gick jättebra. Han spelade i förstafemman och fick för första gången uppleva att ingå i en line up. Himla kul:-)


Nu är snart 2015 slut och 2016 tar vid. Frågan är om jag skulle ta och lova något? Är det ens lönt? Finns det någon i hela universum som håller sina nyårslöften? 

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards