petrasperspektiv

Alla inlägg den 6 februari 2018

Av petrasperspektiv - 6 februari 2018 18:40

...sedan senast jag skrev. Det har varit härliga saker, tråkiga saker, jobbiga och ångestfyllda saker, roliga saker och så har det hänt en massa helt vanliga saker. Mest gillar jag faktiskt de helt vanliga sakerna även om så klart härliga och roliga saker också ligger högt på listan. Men, jag har sagt det förut och jag säger det igen; underskatta aldrig värdet av en helt vanlig dag! Detta kloka motto fattar en inte vidden av förrän det inte är en helt vanlig dag eller ett helt vanligt liv. 


En sak jag tror jag inte har skrivit om är Thailand. Detta fantastiska land! Dels vinner det favoritlandslistan just nu enbart för att dottern är där. Det landet hon befinner sig i hamnar ju automatiskt i ledning. Efter Sverige då;-) Det var varmt och gott, badtempen helt underbar för en megabadkruka som jag, maten magiskt god, vin till både lunch och middag kan jag definitivt leva med (åtminstone i två veckor), fina hotell och framför allt umgänge med hela familjen och som en extra krydda underhålling fem kvällar i veckan av dottern och hennes fantastiska kollegor på Sunwing-hotellet. Summa sumarum: helt magiskt. Det enda lilla jobbiga var flygresan. 12 timmar på ett charterflyg har lärt mig att det aldrig mer ska hända. I fortsättningen får vi pytsa in lite mer pengar för att få lite mer komfort. Jag tror det är värt det...


En annan nyhet är att sonen ska flytta ihop med sin H. Jobbigt. Han har ju i och för sig flyttat hemifrån förr. Första gången när han var 16 år och skulle börja på hockeygymnasium men då tänkte jag ju att han skulle komma tillbaka igen. Nu känns det lite mer definitivt. Ni kan vara lugna, jag fattar att det är tidens gång att barn flyttar hemifrån men jag måste väl inte tokgilla det exakt hela tiden. Jag kommer att längta ihjäl mig. Tur att jag har tre månader på mig att vänja mig och tur att dottern kommer hem från Thailand och kan avlösa sonen som hemmaboende "barn". Himla tur!


Ännu en gång har jag tagit tag i mitt liv. För vilken gång i ordningen vet ingen. Allra minst jag. Men, nu går jag på Viktväktarna och jag är tjurig som en gammal get. Jag har bestämt att jag ICKE under några som helst villkor slutar före midsommar. Alltså är det bara att bita ihop även när jag tänker att det inte funkar eller när det är jobbigt att vara så himla ordentlig med mat och annat. Idag var det vägning och jag kan konstatera att jag nu gått ner 4,9 kilo. Det har gått långsamt och det har varit motgångar MEN faktum är att jag gått ner 4,9 kilo. Det är gött och jag är fasen i mig stolt över mig själv!


Jag firar det med en kycklinggryta och ett halvt glas vin. Halvt blev det enbart för att det var det som fanns kvar i boxen och jag inte orkar gå ner i källaren. Inget annat. Så himla präktig har jag inte gått och blivit!


Ha en härlig, helt vanlig tisdagskväll!


Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards