petrasperspektiv

Alla inlägg den 23 november 2017

Av petrasperspektiv - 23 november 2017 20:38

Japp, så är det. Imorgon får vi det städat här hemma och det innebär att det måste plockas undan ikväll. Utan att överdriva tror jag att undanplockningsprocessen tar längre tid än själva städningen. Jag begriper inte hur saker hamnar på fel ställen hela tiden. Det kan ju i alla fall inte bero på mig;-)


Även om det är tråkigt att plocka undan så är det skönt när det är gjort och det är ÄNNU skönare imorgon när det luktar nystädat och gott när jag öppnar ytterdörren. En bukett blommor på bordet och vips så har bästa fredagskänslan infunnit sig. Underbart! Hade sen någon (läs: maken) hunnit handla innan jag kommer hem så hade lyckan varit total. Men, jag misstänker att han tänker prioritera annat såsom jobb och skridskoslipning imorgon (som de allra flesta dagar) så jag ska nog ställa in mig på att få köra ner till Ica. Eller äter jag yoghurtkvarg och skjuter på handlingen tills på lördag när maken kan följa med;-)


Dottern är febrig och sjuk långt borta i Thailand och för en hönsmamma som jag är det liiite jobbigt att inte ha koll på att hon verkligen dricker, sover och äter så mycket som krävs för att snabbt bli frisk. Nej, jag bryr mig inte om att hon är 23. För mig är hon ett barn;-) Hoppas eländet går över snabbt och att hon snart är tillbaka på scenen igen. 


Nähä, nu ska jag koncentrera mig på att se när Brynäs vinner över KHK:-)



Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards