petrasperspektiv

Alla inlägg den 27 augusti 2017

Av petrasperspektiv - 27 augusti 2017 17:37

...tar helgen slut. Det känns som om den här helgen har varit kortare än vanligt men det beror förmodligen på tempot och antalet aktiviteter vi klämt in. Fredagskvällen tillbringade maken större delen av i ishallen medan jag inte var hemma förrän ganska sent för jag hade lite svårt att slita mig från jobbet. Därför fick det bli onlinebeställning på mat som levereras från Valje golfkrog och har ni inte testat plankorna där så rekommenderar jag er att göra det. Så himla gott!


Igår var det en ganska lugn förmiddag innan vi for till Bara för att fira brorsonen W som snart blir 12 år! God mat, god dryck, trevligt sällskap och många skratt blev det innan det var dags att sätta sig i bilen och dra oss hemåt för att hinna i tid till kräftskiva hos J och K. Där var också B och Å och vi hade en sueprkul kväll ihop. Även här med god mat, god dryck, trevligt sällskap och många skratt. 


Idag har jag gjort sådana där nödvändiga saker som man har en tendens att skjuta upp. Som att betala räkningarna till exempel. Men, nu är det gjort. Vi har varit och sett på hockey i ishallen och det var en fröjd att se så duktiga killar spela. Härligt! 


Nu väntar vi på att briketterna ska bli grillklara och sedan ska maken tillaga sina berömda burgare. Jag tror allvarligt talat att han skulle kunna leva på att servera sådana. Jag har ALDRIG ätit godare burgare någonstans än de han gör. Och då har jag nog ändå ätit på ganska många ställen;-)


Imorgon är det jobbedag och schemat är proppfullt. Har jag sagt att jag trivs som fisken i vattnet? Det gör jag! Det känns verkligen fantastiskt bra eftersom jag har blivit helt suveränt mottagen både av ledning och av medarbetare men också för att jag möter en genomtänkt och välfungerande verksamhet och det är ju verkligen en ynnest att ta få ta över. 


Men, det är fortfarande söndag och nu ska jag vara grillstöd åt maken:-) Ha en bra vecka du som läser detta!

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards