petrasperspektiv

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2017

Tillbaka!

Av petrasperspektiv - 16 augusti 2017 21:22

Japp, nu är jag tillbaka i rektorsjobbet och jag älskar det! Det är ett helt sjukt tempo. Jag stöter hela tiden på saker jag inte riktigt vet hur det hanteras i en annan kommun än den jag är van vid, jag måste rycka ut och fixa fika (och då vet alla som känner mig att jag i vanliga fall är ALLERGISK mot att ordna fika) och arbetstiderna just nu är ju inte direkt 40 timmar per vecka. MEN! Jag älskar det. Det händer helt oväntade, oförutsedda saker som bara måste lösas och allt löser sig. På det ena eller det andra sättet och det känns gott. 


Framförallt har jag mött människor som är helt fantastiskt goa, hjälpsamma, kunniga och på hugget. Gott! Det är kommer att bli riktigt bra! Jag har också fått en rektorskollega med en underbar, skruvad humor och att ha någon att lägga upp ett gapflabb med är ovärderligt. 


Nu har jag kört järnet sedan 05:45 för direkt efter jobbet stack jag ut på pw med C. Därefter var det dusch med hårtvätt och min hårman skojar man ju inte bort. Efter det har jag städat för att vi har städning imorgon. Jag vet, helt sjukt. Men eftersom det ska vara undanplockat överallt så tar det ju ett tag när det bara är jag som är hemma och plockar undan. Suck. Nästa gång ska jag också se till att vara upptagen kvällen innan städning;-) Utöver detta har jag tvättat, hängt upp tvätt, ätit salta kex till middag för det fanns verkligen inget annat (eller jo det gjorde det men det skulle ta så lång tid att fixa att kexen lockade mer), konverserat på Messenger med en gammal kollega och skrattat så att tårarna rann. Nu dricker jag kaffe och bloggar och tittar på sonen som är så himla redig och lagar middag nu, 21:32. 


Halleda, vilken bra dag jag har haft!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av petrasperspektiv - 16 januari 2022 13:25

...hur det känns att vara förkyld för under pandemin har en ju koll på alla möjliga symptom och några sådana har jag alltså inte haft sen 2019. Men nu är jag påmind om hur det är när näsan rinner konstant och nysningarna duggar tätt. Som tur är så är...

Av petrasperspektiv - 19 november 2021 20:31

Nu är jag alldeles nyss hemkommen efter två dagar i Malmö och certifieringsutbildning i coaching. Jag är helt slut men samtidigt också fylld med energi, beslutsamhet, boost av all underbar feedback och glädje över allt vi i gruppen delar med varandra...

Av petrasperspektiv - 12 oktober 2021 20:27

Så kom äntligen dagen när jag kunde träffa mina goa kollegor i ledningsgruppen. Tänk att vi fick vistas i samma lokal och prata med varandra utan en skärm emellan. Vilken helt underbar känsla och upplevelse! Som vanligt när vi träffades så blev det e...

Av petrasperspektiv - 2 oktober 2021 16:50

Nu när jag studerar har jag märkt att det inte är helt lätt att skilja på "arbete" och ledighet eller på vardag och helg. Det är verkligen på både gott och ont men mest på gott tror jag. Det goda i det är att få välja när jag vill göra saker och hur ...

Av petrasperspektiv - 24 september 2021 22:04

Mmm, uppgifterna i båda kurserna är inlämnade för bedömning och nu är det bara att vänta och se om jag har fattat uppgifterna rätt eller fel, om jag har varit tillräckligt analytisk och om det håller den nivå som krävs rent allmänt. Jag gjorde missta...

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards