petrasperspektiv

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2017

Jag blir tokig!

Av petrasperspektiv - 12 augusti 2017 20:25

Jag är medveten om att jag varit oerhört bortskämd med att ha kollegan P som alltid har skött mina tekniska prylar. Jag har liksom bara lämnat sakerna till henne och så har hon fixat det som ska fixas. Det har varit grymt skönt. Jag är bra på andra saker;-)

Men, nu står jag ju här. Utan P och fattar fasen i mig inte hur jag ska få in jobbmejlen i min privata telefon så att jag kan använda Outlook-kalendern och liksom synka ihop alla kalendrar i telefonen. De allra flesta bemöter min frustration med att säga att jag ska använda g-mail-kalendern istället och det är så himla mycket bättre. Fnys, säger jag. Jag tycker INTE att g-mailen är bättre. Man skulle till och med kunna säga att jag ogillar den men jag kan också erkänna att det är för att den inte är alls lika begriplig som outlook-kalendern. Frustrerande är bara förnamnet. Så om nu någon av er sitter där och har en lösning på mitt problem så får ni gärna hjälpa till. Men det måste ske på begriplig svenska och inte på något konstigt datorspråk för då fattar jag ändå inte;-)


Mmm, sånt roar jag mig med en lördagskväll. Och det är jag nöjd med. Jag roade mig mycket mer intensivt igår kväll. Jag roade mig så pass mycket att jag vilade fram tills någon gång i eftermiddags;-) Igår kväll träffade vi nämligen ett gäng SIK:are. Det var JB med sambo som bjudit in till grillning i Tredenborg så där var vi ett gäng. Det var en helt underbar sommarkväll och det var liksom för kul att avsluta trots att det blev mörkt så då for vi vidare hem till K och H och där bjöds vi på nya godsaker och så avhandlade vi en himla massa saker:-) Jättekul! 


Förresten så är dottern exakt nu på väg till Turkiet där hon ska vara tills den 23 september. Jag är sjukt avundsjuk på att hon ska vistas i goeklimat. Jag hade också kunnat stå ut med det. Idag var jag inne på nätet och kollade hotellet hon ska bo på. Jag hade definitivt kunnat stå ut med det lyxiga stället också. Hmm, undrar om man kan flyga ner fredag till söndag någon gång under de här veckorna? ;-)


Nähä, slut på pausen. Jag ger det ett försök till sen kapitulerar jag och använder g-mail-kalendern istället. Jag lär mig väl...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av petrasperspektiv - 16 januari 2022 13:25

...hur det känns att vara förkyld för under pandemin har en ju koll på alla möjliga symptom och några sådana har jag alltså inte haft sen 2019. Men nu är jag påmind om hur det är när näsan rinner konstant och nysningarna duggar tätt. Som tur är så är...

Av petrasperspektiv - 19 november 2021 20:31

Nu är jag alldeles nyss hemkommen efter två dagar i Malmö och certifieringsutbildning i coaching. Jag är helt slut men samtidigt också fylld med energi, beslutsamhet, boost av all underbar feedback och glädje över allt vi i gruppen delar med varandra...

Av petrasperspektiv - 12 oktober 2021 20:27

Så kom äntligen dagen när jag kunde träffa mina goa kollegor i ledningsgruppen. Tänk att vi fick vistas i samma lokal och prata med varandra utan en skärm emellan. Vilken helt underbar känsla och upplevelse! Som vanligt när vi träffades så blev det e...

Av petrasperspektiv - 2 oktober 2021 16:50

Nu när jag studerar har jag märkt att det inte är helt lätt att skilja på "arbete" och ledighet eller på vardag och helg. Det är verkligen på både gott och ont men mest på gott tror jag. Det goda i det är att få välja när jag vill göra saker och hur ...

Av petrasperspektiv - 24 september 2021 22:04

Mmm, uppgifterna i båda kurserna är inlämnade för bedömning och nu är det bara att vänta och se om jag har fattat uppgifterna rätt eller fel, om jag har varit tillräckligt analytisk och om det håller den nivå som krävs rent allmänt. Jag gjorde missta...

Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards