petrasperspektiv

Alla inlägg den 6 augusti 2017

Av petrasperspektiv - 6 augusti 2017 21:22

Japp, jag är i full gång och jobbar. Ja, alltså inte just nu för nu är det ju söndag kväll men förra veckan började jag jobba efter semestern och det var riktigt trevligt. Jag började på nya skolan i nya kommunen och jag har stött på många nya saker att lära och komma ihåg men jag har också stött på en del jag redan känner till och har koll på. Skönt. Vid min sida har jag dessutom haft förmånen att ha hon som varit rektor på skolan de senaste sju åren och som gjort ett fantastiskt jobb. Att få en sådan introduktion i sitt nya arbete är nog få förunnat men så himla mycket värt! Imorgon ska jag klara mig själv dock. Men det ska nog gå bra. Jag har inte hunnit få min tjänstetelefon ännu så ingen kan ringa

mig:-)


För två timmar sedan ungefär landade vi här hemma efter en intensiv Göteborgsvisit. Dottern ska ju ut och arbeta i stora världen och då behöver hela bohaget förflyttas från Göteborg. Så klart rycker maken och jag ut då. Dottern hade packat det mesta och det sista fixade vi tillsammans igår. Sen åt vi god mat och umgicks på hotellet. Imorse var det först god hotellfrukost och sedan bars det lådor, möbler och grejer för glatta livet ut i släpet. Svettigt var bara förnamnet. Hela bohaget är numera utplacerat på fyra ställen för vårt eget hus börjar bli lite fullt;-)


Men, nu är jag rätt så trött så jag tror jag kryper ner i en soffa i uterummet och kollar lite Netflix. Det låter väl som en synnerligen bra idé? 


Presentation

51 år, mamma, fru, lärare, rektor, chef, vän, coach med sjuk humor och ett hjärta som klappar för alla som på något sätt är utsatta. Gillar det mesta som förgyller livet.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards